اصفهان شرق

استان چهارمحال در برداشت از زاینده رود بی نظمی می کند/ ضرورت جدی بر اجرای مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود

کدخبر: 170067
1397/04/08 در ساعت 13:52

کاظم محمدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه مصوبات شورای هماهنگی آب در اصفهان به هیچ وجه اجرایی نشد، اظهار کرد: پیش بینی ها مبنی بر این بود که در سال زراعی 97-96 به میزان 382 میلیون متر مکعب آب وارد شد شود که از این میزان سهم اصفهان 2 میلیون 500 هزار مترمعکب براورد شد.

عضو صنف کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: استان چهارمحال حدود هشت مترمعکب آب از بالای سد و هفت مترمعکب آب از پایین دست سد برداشت می کند و همخوانی با مصوبات شورای هماهنگی زاینده رود ندارد و این نشان از برداشت های بی رویه از زاینده رود است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای مصوبات شورای عالی آب، می توان به احیای زاینده رود امیدوار بود، گفت: وزارت نیرو باید بازدیدهای میدانی از زاینده رود را در دستور کار خود قرار دهد تا بیشتر در جریان برداشت های بی رویه استان های همجوار قرار گیرد ولی متاسفانه تا کنون پیگیری وزارت نیرو انچنان که شایسته استان اصفهان باشد، نبوده است.

محمدی تاکید کرد: همه مسئولان می گویند که برای مقابله با بحران آب شرب، نیاز به حفر چاه هست ولی من می گویم شما جلوی برداشت های بی رویه را بگیرید، نیاز به حفر چاه هم نیست.

وی با بیان اینکه چهارمحال در برداشت از زاینده رود بی نظمی آشکار می کند، خاطرنشان کرد: علی رغم وضوحی که در برداشت های بی رویه استان های بالادست از زاینده رود است، تا کنون جلوی این برداشت ها گرفته نشده و به جد می گویم که چهارمحال در برداشت بی نظمی می کند.

انتهای پیام/