اصفهان شرق

سهم 7 درصدی استان اصفهان در حج 97/ اجرای طرح سفر ارزان به کربلا

کدخبر: 170028
1397/04/04 در ساعت 16:10

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی زاهدی در گفتگویی با اشاره به سهمیه حجاج اصفهانی به حج تمتع اظهار کرد: سهمیه حج تمتع امسال در اصفهان 5 هزار و 785 نفر است.

وی با بیان این که در کنار این تعداد از حاجیان، 214 نفر عوامل نیز با آنان همراه هستند، افزود: از 85 هزار حاجی در کل کشور حدود 6 هزار نفر اصفهانی هستند که معادل 7 درصد حجاج سال 97 هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: این تعداد حاجی در قالب 41 کاروان از استان اصفهان عازم سرزمین وحی می‌شوند که از میان این کاروان‌ها، 12 کاروان «مدینه‌قبل» و مابقی کاروان‌ها «مدینه‌بعد» هستند.

وی با بیان این که تعداد پروازهای استان اصفهان برای حج تمتع هنوز مشخص نیست، خاطرنشان کرد: پروازهای استان اصفهان برای اعزام حاجیان به حج تمتع از روز دوشنبه 8 مرداد شروع می‌شود و آخرین پرواز در روز یکشنبه 21 مردادماه خواهد بود.

زاهدی اذعان داشت: در هر کاروان غیر از حجاج حاضر در کاروان، مدیر، معاون، روحانی و تعدادی عوامل اجرایی برای خدمت به حجاج حضور دارند.

وی تأکید کرد: هزینه‌ها برای سفر حج در کاروان‌ها از 13 میلیون و 500 هزار تومان تا 17 میلیون و 800 هزار تومان در استان اصفهان بوده است که اختلاف در انتخاب هتل‌ها توسط حجاج موجب اختلاف قیمت کاروان‌ها شده است اما کاروان‌ها در بقیه موارد مشابه یکدیگر هستند.

* اجرای طرح سفر ارزان به کربلا

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان یادآور شد: طرح سفر ارزان‌قیمت عتبات عالیات ماه مبارک رمضان که قیمت سفر زمینی را به 900 هزار تومان کاهش داده بود، همچنان ادامه دارد چراکه از این طرح استقبال خوبی به عمل آمد و از همه ظرفیت استان اصفهان برای این طرح استفاده شد.

وی در پایان اضافه کرد: از این پس نیز به دنبال طرح‌های جدید برای کاهش بیشتر قیمت این سفر روحانی هستیم و در حال حاضر هزینه سفر عتبات عالیات به صورت هوایی یک میلیون و 700 هزار تومان و سفرهای زمینی بین 900 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان است.