سرویس: اقتصادی 12:08 - دوشنبه 04 تیر 1397

معاون استاندار اصفهان:

پروژه‌های عمرانی اصفهان صرفاً معطل بودجه نیستند/ طولانی شدن هر پروژه‌ اتلاف بیت‌المال است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی کشور و به خصوص استان اصفهان صرفاً معطل بودجه نیست بلکه هماهنگی بین سازمان‌ها و ادارات با یکدیگر از عواملی است که می‌تواند به سرعت اجرای پروژه‌ها کمک کند.

علی مقدس‌زاده امروز در گفت‌وگویی با اشاره به پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام این شهرستان اظهار کرد: در بازدیدی که از پروژه‌های عمرانی خمینی‌شهر، اصغرآباد و کوشک انجام شد تصمیم‌گیری‌های لازم با حضور برخی ادارات و نهادهای مربوطه در خصوص تکمیل این پروژه‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های عمرانی مصلای نماز جمعه، پایانه حمل و نقل کالا، پارک ساحلی و بافت فرسوده خمینی‌شهر افزود: ساماندهی زیرگذر ورودی اصغرآباد، پارک جنگلی اصغرآباد و مسیر ورودی کوشک ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تکلیف پروژه‌های شهرستان خمینی‌شهر که از سال‌های گذشته به اتمام نرسیده و بر زمین مانده مشخص شده و با توجه به حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت رفع موانع پروژه‌ها و اجرای آن‌ها در زمانی کوتاه خاطرنشان کرد: طرح پایانه حمل و نقل شمال خمینی‌شهر در مساحتی بالغ بر 32 هکتار، 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ساخت آن 42 شرکت حمل و نقل در این مکان مستقر می‌شوند.

مقدس‌زاده با بیان این که پایانه حمل و نقل بار یکی از پروژه‌های با اهمیت ویژه است، اذعان داشت:  این پروژه به دلیل عدم هماهنگی میان چند دستگاه اجرایی معطل مانده بود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد تا انتقال اسناد به نام صنف، تأمین زیرساخت‌های پایانه و صدور مجوز راهداری حداکثر تا 2 ماه آینده انجام شود و در شهریورماه دیگر شاهد تردد کامیون و ماشین‌های سنگین در سطح خمینی‌شهر نباشیم و همه امکانات این صنف به این محل منتقل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: مصلای نماز جمعه خمینی‌شهر نیازمند کمک دستگاه قضایی است تا با رأی قطعی دستگاه قضایی و صدور آن برای توسعه این مصلا کمک لازم را داشته و با رفع موانع تملک شاهد ساخت آن باشیم.

وی با بیان این که مصلای نماز جمعه خمینی‌شهر در شأن نمازگزاران این شهر نیست، یادآور شد: طرح‌های اجرایی این پروژه تهیه شده، منابع مالی آن تأمین شده و به زودی عملیات پروژه توسعه مصلای نماز جمعه خمینی‌شهر آغاز می‌شود.

مقدس‌زاده عنوان داشت: تکلیف ورودی شهر اصغرآباد و استقرار دستگاه‌های امدادرسانی این شهر مشخص شده و مانعی بر اجرای این پروژه نیز وجود ندارد؛ برای تعریض‌سازی مسیر ورودی شهر کوشک نیز به مصوباتی نیاز است که در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های عمرانی متذکر شد: پروژه‌های عمرانی کشور و به خصوص استان اصفهان صرفاً معطل بودجه نیست بلکه هماهنگی بین سازمان‌ها و ادارات با یکدیگر از عواملی است که می‌تواند به سرعت اجرای پروژه‌ها کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: عنصر زمان عنصر بسیار مهمی در اجرای پروژه‌های عمرانی است که تأخیر در انجام یک پروژه باعث معطل کردن سرمایه ملی و عدم بهره‌برداری مردم از آن می‌شود.

وی طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های عمرانی را باعث اتلاف منابع دانست و ابراز داشت: هزینه‌های اجرای پروژه با گذشت زمان با توجه به تورم اقتصادی، افزایش پیدا کرده و نیازمند اعتبارات بیشتری می‌شود که محل تأمین اجرای پروژه‌ها جزو بیت‌المال است و باید جلوی هدررفت آن را گرفت.

مقدس‌زاده تأکید کرد: باید زمان دقیق شروع و پایان هر پروژه مشخص شود تا همه عوامل و دست‌اندرکاران از زمان بهره‌برداری کامل مطلع باشند و با برنامه‌ریزی دقیق طبق زمانبندی مشخصی فعالیت کنند.

وی در پایان بیان داشت: در ساز و کار دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان کمتر به عنصر زمان اهمیت داده می‌شود و این یک عیب بزرگ است، در صورتی که اگر کاری ارزش دارد باید در زمان منطقی خود به اتمام برسد و نباید معطل بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.