سرویس: اجتماعی 22:10 - یکشنبه 03 تیر 1397

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

اولویت اول تخلفات فضای مجازی مربوط به جرایم اقتصادی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم اقتصادی در اولویت اول تخلفات فضای مجازی قرار دارد که دارای فراوانی زیادی است و مردم باید مراقب باشند تا زمینه برداشت سودجویان از حساب های شخصی شان فراهم نشود.

سردار مهدی معصوم بیگی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه برخی خبرهای منتشر شده از کانال های غیرمعتبر قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: نباید به برخی اخبار و یا فیلم های منتشر شده در سطح فضای مجازی اطمینان کرد زیرا عاملان نشر اخبار غیر موثق با اهداف خاص خود، نسبت به نشر این موضوعات اقدام می کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: گاهی در فضای مجازی اخباری مشاهده می شود که افراد با نگاه خودشان نسبت به تقطیع بخشی از خبر اقدام می کنند تا نظر مخاطب را به سمت اهدافشان سوق دهند و شکی نیست که نیت و هدف تخریب در نشر این خبر نهفته است که باید نسبت به این موارد آگاهی لازم را داشت.

وی گفت: فضای مجازی بستر گسترده تری برای نشر و توزیع اخبار را به خود اختصاص داده است ولی نباید افراد تحت تاثیر خبرهای القا کننده با اهداف تخریبی دشمن قرار بگیرند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه جرم از فضای واقعی به سمت مجازی در حال مهاجرت است، تصریح کرد: مجرم در تخلفات فضای مجازی مشخص نیست و مردم هر روز با تخلفی جدید در این سطح رو به رو می شوند که نیاز به بررسی و رسیدگی به مسائل توسط پلیس فتا خواهد بود.

وی اذعان کرد: جرایم اقتصادی در اولویت اول تخلفات فضای مجازی قرار دارد که دارای فراوانی زیادی است و مردم باید مراقب باشند تا زمینه برداشت سودجویان از حساب های شخصی شان فراهم نشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: فضای مجازی به عنوان یک فضای ناشناخته در بین برخی افراد مطرح می شود و متاسفانه در آنجا اتفاقات به گونه ای دیگر رقم می خورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی اشرافیت و قدرت کشف بالایی در زمینه تخلفات فضای مجازی دارد، خاطرنشان کرد: همکاری مردم و نیروی انتظامی می تواند در سرعت بخشیدن به کشف تخلفات فضای مجازی موثر باشد و امروز می بینیم که آگاهی مردم در این رابطه رو به افزایش است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.