سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:45 - چهارشنبه 27 فروردین 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

احیای تالاب گاوخونی در گروی احیای رودخانه زاینده‌رود است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی در گروی احیای رودخانه زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه است.

به گزارش اصفهان شرق: حمیدرضا فولادگر در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور در دستور کار مجلس قرار گرفته است، آیا برنامه‌ای برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی در دستور کار خود دارید، اظهار کرد: در حال حاضر طرحی با عنوان احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک سری از نمایندگان مجلس نیز این طرح را امضاء کرده‌اند، اضافه کرد: اجرایی شدن چنین طرح‌هایی بار مالی دارد و یا مباحث مالی این طرح‌ها باید تأمین شود و یا دولت باید لایحه‌ای را در این زمینه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی بیاورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها نیازمند بررسی‌های کارشناسی و اصولی و انجام مطالعات مورد نظر است.

وی به وضعیت تالاب گاوخونی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: تالاب گاوخونی به دلیل خشکسالی‌ها و کم‌آبی‌های موجود در استان خشک شده است و آبی این تالاب جاری نمی‌شود و احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی در گروی احیای رودخانه زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه است.

فولادگر با بیان اینکه مسئولان استان و نمایندگان مجلس درصدد هستند تا با اجرای مصوبات مورد نظر رودخانه زاینده‌رود هر چه سریع‌تر احیاء شود، تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آب برای احیای این رودخانه باید به صورت دقیق و کامل اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود، افزود: اعمال مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه، پیگیری طرح‌های تأمین آب و موارد دیگر از جمله مصوبات شورای عالی آّب برای احیای رودخانه زاینده‌رود است.

منبع: فارس

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “احیای تالاب گاوخونی در گروی احیای رودخانه زاینده‌رود است”

  1. مرادی گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت شما مدیر مسئول محترم ، پایگاه خبری گولان سقز سایت مرجع خبری شهرستان سقز در استان کردستان افتخار دارد که لینک ما را در قسمت پیوندهای سایت خود لینک نموده و به ما اطلاع دهید تا به رسم تبادل لینک انجام وظیفه کنیم http://www.golansaqqez.ir
    در پناه حق موفق و مؤید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.