اصفهان شرق

حضور مردم در اقتصاد را با بهبود فضای کسب و کار تقویت کنیم/ لزوم حرکت جهادی قوای سه‌گانه در تحقق اقتصاد مقاومتی

کدخبر: 169977
1397/04/03 در ساعت 01:39

مهندس حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه حدود چهار سال از تصویب قانون تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می گذرد، اظهار کرد: خلاصه این قانون چهار ماده ای که حاصل کار پژوهشی به انجام رسید این است که یک شورا متشکل از سه قوه با حضور معاون اول رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس و قوه قضائیه، تشکیل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: این شورا هماهنگ کننده ظرفیت های سه قوه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود و پس از آن هیئت تشکیل دهنده وظیفه هر قوه را مشخص و به کار گیرد.

وی با بیان برخی وظایف شورا گفت: تدوین و اصلاح قوانین، زدودن قوانین و مقررات اضافی از جمله وظایف شورای متشکل از سه قوه است که مشاهده کنند چقدر سیاست های مربوطه تحقق می شود و در این خصوص گزارش دقیق بدهند.

فولاگر با تاکید بر اینکه سه قوه باید توان خودشان را در زمینه اقتصاد مقاومتی به کارگیرند، تصریح کرد: در خصوص اقتصاد مقاومتی، قوانین زیادی داریم و در این راستا طبق قانون مصوبه سال 93، بعد از پایش باید قوانین مزاحم مرتفع و ساختارسازی دقیقی انجام شود.

وی اذعان کرد: بعد از تصویب این قانون در مجلس، جلسه ای در خرداد 94 برگزار شد ولی عملا این کار دنبال نشد و قطع به یقین اگر قانون به درستی صورت گرفته و سه قوه به خوبی به وظایفشان عمل کرده بودند، امروز شاهد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به نحو قانونمند و صحیح بودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ورود رهبر معظم انقلاب در این رابطه اظهار کرد: امروز علی رغم اینکه  رهبری حدود هشت سال قبل نسبت به سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید بسیار داشتند؛ قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا نشد و مشاهده کردیم که بار دیگر رهبر عظیم الشان دوباره به این مساله ورود داشتند.

وی ادامه داد: طرحی را در کمیسیون ویژه گذاشتیم تا بتوان یک بند به قانون اقتصاد مقاومتی اضافه کنیم تا دبیرخانه ای تشکیل و حاصل کارشان را به مردم گزارش دهند.

فولاگر با توجه به احتمال شدت گرفتن تحریم ها و خروج آمریکا از برجام، با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: آمریکا زمانی که جنگ اقتصادی را اعلام کرد، ستاد جنگش را در وزارت خزانه داری برد و این رفتار بدین معنا است که همه توان کشور به  کار گرفته شود و مردم وارد اقتصاد شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردمی کردن اقتصاد یعنی اینکه مردم سهم خوبی در اقتصاد اعم از تعاونی و اصناف ایفا کنند همانگونه که در دوران جنگ نظامی مردم وارد شدند و صحنه جنگ به نفع انقلاب تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود سه قوه در باب اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند، افزود: در جنگ اقتصادی مردم باید مشارکت کرده و با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع، با حضور در صحنه های اقتصادی وارد عمل شوند تا با کار جهادی و مدبرانه بتوان شاهد آینده اقتصادی مفید در کشور بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مجلس باید ریل گذاری کند و با گذاشتن قانون خوب و نظارت دقیق از دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را مطالبه کند.

انتهای پیام/ ز ش