سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:10 - جمعه 01 تیر 1397

حجت السلام مهدوی ارفع:

ظرفیت پذیریش ظهور امام معصوم را نداریم/ جنگ امروزدنیا، جنگ علمی است

رییس هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان اصفهان گفت: کسانی که امروزه در سازمان ملل ندای عجل لولیک الفرج می دهند باید در عمل آن را ثابت کنند چون فرهنگ انقلابی، ساده زیستی وهماهنگی با امام معصوم است اما در حال حاضر کشور ما را فساد سیستماتیک فراگرفته است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت السلام حمید رضا مهدوی ارفع بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی در دانشکده مهاجر اصفهان اظهار کرد:امروز نظام سلطه در دنیا متوجه شده که هیچ مسئله ای بدون حضور و همکاری ایراان امکان پذیر نیست که البته این موضوع برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است و افراد جامعه حاضرند بر اساس آن جان شیرین خود را فدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز از تمامی پیچ های تاریخی گذشته ایم و تنها یک پیچ مهم دیگر مانده  که آن پیچ چگونگی برخورد با امام معصوم در زمان ظهور است، افزود: پژوهش هایی به دست من رسید که بر مبنای آن بر روی موضوعات مهم همچون نفت و آموزش و پرورش مشغول به کار هستند؛ 6 ماه قبل از اغتشاشات دی ماه 96 نیز اندیشکده هوبر آمریکا موضوعات روز را مورد بررسی قرار داده بود.

رییس هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه دشمنان کشور ما اعتقاد دارند باید کاری کرد که تا مردم ایران از داخل کشور خود به رهبر کشورشان فشار بیاورند تا ایشان مجبور شود منابع ملی توهمی را بر آرمان های انقلابی ترجیح دهند، تصریح کرد: در زمان امام علی(ع) نیز پس از گذشت 25 سال، گفتمان اسلام زیر سوال رفته بود به گونه ای که آن حضرت در تمام دوران حکومت خود، آرزوی مرگ می کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا فرهنگ زندگی در زمان امام معصوم داریم یا خیر، گفت: خداوند آنقدر صبر می کنند تا جمعیت عمده مردم، ظرفیت پذیریش امام خود را داشته باشند البته شخصیت های بزرگی همچون آیت الله بهجت در کشور ما وجود داشتند که تا قبل از اینکه مشخص شود با حکومت انقلاب اسلامی در ارتباط است مورد پذیرش موافقان و مخالفان بود اما پس از آن از سوی منتقدان حکومت مثل دسته شیرازی ها تکفیر شد.

مردم با امام غایب بهتر زندگی می کنند

حجت السلام مهدوی ارفع با بیان اینکه مردم با امام زمان(عج) غایب خود بهتر زندگی می کنند و با او بیشتر خوش هستند، عنوان کرد: تنها در مراسم سالگرد تولد امام زمان(عج) صرف آتش بازی و شادی صرف مردم شد اما باید پرسید آیا می توانیم با در زمان ظهور این امام هم همینطور شادی کرده و سازگاری داشته باشیم در حالی که امام علی برای رعایت عدالت آهن داغ روبرو صورت برادرش می گیرد که قابل تحمل نبود است.

وی بزرگترین راهکار برای برون رفت از مشکلات و مسائل را عبرت گرفتن از وقایع گذشته دانست و اضافه کرد: راحت ترین راه برای تطبیق زندگی خود با امام معصوم، به دست گرفتن نهج البلاغه و عمل به معارف آن است.

این پژوهشگر نهج ابلاغه به مقایسه یاران معاویه و امیرالمومنین پرداخت و اظهار کرد: یاران معاویه  در هر شرایطی پشتیبان او بوده و تا پای جان مشغول خدمت رسانی به مردم بودند به همین دلیل بود که حضرت علی(ع) آرزو می کرد ده یار خود را بدهد و یک یار معاویه را بگیرد بنابراین کسانی که امروزه در سازمان ملل ندای عجل لولیک الفرج می دهند باید در عمل آن را ثابت کنند چون فرهنگ  انقلابی، ساده زیستی وهماهنگی با امام معصوم است اما در حال حاضر کشور ما را فساد سیستماتیک فراگرفته است.

وی با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) نیز، آن حضرت ابتدا مسلم بن عقیل را به عنوان نائب خود فرستاد اما مردم کوفه نشان دادند که نمی توانند در کنار امام معصوم بایستند، افزود: در زمان حال نیز جمهوری اسلامی به عنوان نیابت حکومت اسلامی مطرح شده است اما رییس جمهوری که انقلابی نباشد حتی اگر بیش از 70 درصد رأی بیاورد در نهایت با لباس زنانه از کشور فرار می کند بنابراین نباید دغدغه اول دانشگاهیان تعیین مسئولیانی باشد که به دنبال میز و صندلی هستند.

جنگ امروزدنیا، جنگ علمی است

حجت السلام مهدوی ارفع با اعلام اینکه جنگ امروز دنیا، جنگ علمی است که برپایه آن نباید بر هیچ کشور دنیا وابسته باشیم، گفت: افرادی مثل احمدی روشن، تهرانی مقدم کسانی بودند که جانانه در این راه وارد شدند و درزمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز گورباچوف در آستانه فروپاشی شوروی سابق، گفته بود ای کاش ده سال زود تر گفتمان این مرد را متوجه شده بودم.

وی نهج البلاغه را اولین و کامل ترین منبع فقه حکومتی است که از آن غافل شده ایم، یادآورشد: به طور مثال گفتمان اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط رهبر انقلاب در نامه 24 این کتاب ارزشمند آمده و در اولین جملات آن خام فروشی ممنوع شده است اما در کشور ما هر رییس جمهوری بر سرکار می آید افتخار خود را افزایش خام فروشی نفت می داند!

این استاد حوزه و دانشگاه  در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان رده بالای ما نهج البلاغه نخوانده بلکه در دانشگاه های آمریکایی و اروپایی تحصیل کرده و راهکار بهتر زندگی کردن را لیبرالیسم می دانند و منابع میلی را به منافع ملی ترجیح می دهند به همین دلیل است که در حوادث مهمی مثل اغتشاشات دی ماه 96 به جای حل مسائل، بنزین را بر روی آتش خشم مردم می ریزند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.