سرویس: غیر تولیدی 12:52 - جمعه 01 تیر 1397

استاندار اصفهان:

گردشگری جامعه جهانی را به صلح و دوستی و آرامش دعوت می کند

استاندار اصفهان گفت: گردشگری، علاوه بر چرخش پول و اقتصاد در کشورهای مختلف، آداب و سنن و فرهنگ و تمدن کشورها را نشان می دهد، همچنین جامعه جهانی را به سمت صلح و دوستی و آرامش دعوت می کند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان که با حضور مقامات شهری و تعدادی از سفرا و رایزن های اقتصادی سایر کشورها در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار گردید ، اظهار کرد: صنعت گردشگری هم یک صنعت اقتصادی و هم صنعتی اقتصادساز است.

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نه چندان دور، گردشگری به صنعت اول جهان تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: گردشگری، علاوه بر چرخش پول و اقتصاد در کشورهای مختلف، آداب و سنن و فرهنگ و تمدن کشورها را نشان می دهد، همچنین جامعه جهانی را به سمت صلح و دوستی و آرامش دعوت می کند.

استاندار اصفهان افزود: خوشبختانه کشور ایران و شهر اصفهان دارای زیرساخت های گردشگری است و تاریخ ارزشمند، ادبیات کهن، تاریخ دیرین، خاستگاه فرهنگ، هنر و موسیقی و طبیعتی چهارفصل دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه سرمایه گذاری و اقدام در زمینه گردشگری، مثبت و سازنده است، تصریح کرد: مصمم هستیم از هر گونه اقدام در جهت تقویت گردشگری در زمینه هتل سازی، ایجاد مراکز تفریحی- توریستی، شرکت های هواپیمایی، تورهای گردشگری حمایت کنیم و سایر دستگاه ها هم مکلف هستند که حمایت کنند.

مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت سه نکته شناسایی و شناساندن امکانات، ارزان بودن و مسئله راحتی سفر، خاطر نشان کرد: شناساندن امکانات و شناسایی اصولا وظیفه ما بوده و هست و اتفاق نمی افتد مگر اینکه تورگردان های اصفهان با تورگردان های کشورهای دیگر ارتباطات مداوم داشته باشند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگران معمولا محاسبه گر هستند و مقایسه و انتخاب می کنند، گفت: باید بتوانیم در این زمینه ها با کشورهای دیگر رقابت کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با تورگردان های شهر سن پترزبورگ، ضمن حمایت از دست اندرکاران صنعت گردشگری، از آنها خواست تا پرواز مستقیم بین اصفهان و شهرهای هدف را دایر کنند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: ما مردم ایران در صنعت و کشاورزی و ابتکار عمل و دفاع از کشور پیشرو بوده ایم و در زمینه گردشگری هم علیرغم تصمیم دشمنان در این خصوص موفق خواهیم بود.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.