سرویس: تولیدی 12:22 - جمعه 01 تیر 1397

سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عقب نشینی از تصمیم و پس گرفتن امضای طرح سوال از رئیس جمهور و وزرا، آفت مجلس است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عقب نشینی از تصمیم گیری در مجلس به عنوان آفت مهم دیده می شود که باید در این رابطه نظارت قوی صورت گیرد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه باید روی تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی ایستاد، اظهار کرد: عقب نشینی از تصمیم، آفت مجلس است و اگر نماینده ای امضایی مبنی بر طرح سوال از رئیس جمهور یا وزرا بکند، موید تصمیم بوده و نباید امضا را پس گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: برخی از نمایندگان به خاطر برخی مسائل یا وعده ها و یا حل مشکلاتی از منطقه استحفاظی شان، از امضا سرباز می زنند و این رفتار در شان مجلس نیست.

وی به 108 امضای طرح سوال از رئیس جمهور که اخیرا در مجلس گرفته شد، اشاره و گفت: با کمال تاسف حضور روابط عمومی پارلمان دولت ها و وزیران در مجلس و دادن امتیاز و پس گرفتن امضای نمایندگان کار درستی نیست و من در این خصوص به رئیس مجلس تذکر جدی داده ام.

حجت السلام سالک تصریح کرد: وقتی این رفتارها به کررات تکرار می شود، این تعبیر که مجلس را دولت اداره کرده و مجلس تسلطی بر مصالح کشور و مجلس ندارد به خوبی احساس می شود که هیئت رئیسه مجلس باید در این خصوص نظارتی دقیق به عمل آورد.

وی با بیان اینکه با یک حرکت لابی مدیران، موضوع طرح سوال از دست نمایندگان خارج می شود، خاطرنشان کرد: پس گرفتن امضا و رد تصمیم گیری در مجلس، اهداف نظارت بر دولت و دستگاه ها را سست می کند و خارج شدن از تصمیم با لابی گری مدیران، میدان را به مدیران متخلف برای بسط قانون گریزی خواهد داد که باید به آن رسیدگی کرد و جریان پشت صحنه را دریافت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، سرپیچی و کاهلی مدیران در اجرای قانون و فرایند قانون گذاری را به عنوان آفت دیگر در سایه عقب نشینی از تصمیم گیری نمایندگان مجلس عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.