سرویس: اجتماعی 15:21 - پنجشنبه 31 خرداد 1397

دکتر ایرج فاضل در نشست خبری مطرح کرد؛

انتقاد جراح امام (ره) به سفرهای درمان خارجی مسئولان با پول بیت‌المال

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و جراح حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه بیمه های کشور باید به سمتی پیش بروند تا ارتباط مالی بین پزشک و بیمار قطع شود تا مشکلات سلامت کاهش یابد، از سفرهای درمان خارجی مسؤلان با پول بیت المال گلایه کرد.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر ایرج فاضل در نشست خبری خود درباره چرایی سفرهای خارجی برخی مسئولان برای درمان اظهار داشت: به عنوان یک پزشک افتخار می‌کنم که جزو این جامعه پزشکی هستم زیرا جامعه پزشکی با تلاشی که در این سالها داشته واقعاً رقیب ندارد و هر بیماری در دنیا امکان درمان آن در مملکت وجود دارد و هیچ کس اجباری ندارد برای درمان به خارج کشور سفر کند.

جراح حضرت امام (ره) ادامه داد: بنابراین مسؤلانی که برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کنند به خاطر آن است که هزینه این سفرها را خود پرداخت نمی‌کنند و از جیب من و شما پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بزرگانی چون امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، و حتی روسای جمهور ما در ایران تحت درمان قرار گرفتند. درحالیکه درگذشته حتی پیوندهای کشور در کشور انگلستان صورت می‌پذیرفت، ولی خوشبختانه امروز در کشور اینگونه نیست و پزشکی ایران خودکفا است.

فاضل با اشاره به اینکه اساس تشکیل سازمان نظام پزشکی برای حمایت از حقوق بیماران و به نوعی حقوق بیمار مقدم بر پزشکان است، اظهار داشت: با این وجود معنای این حرفها این نیست که مشکل در پزشکی نداریم بلکه مشکلات وسیعی هم داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه به ناکارآمدی بیمه‌ها گریزی زد و گفت: در یک مملکت پیشرفته اصلاً ارتباط مالی بین پزشک و بیمار نیست ولی در ایران بیمه‌ها ماهیت خود را از دست دادند، البته بار هزینه‌های بیمه را نیز بالا برده شده و از آن طرف اعتبارات آنها تامین نمی‌شود.

فاضل تصریح کرد: درحالیکه باید دارای بیمه‌های ثروتمند باشیم ولی بیمه‌ها دچار مشکلات مالی هستند، کما اینکه سهل انگاری سازمان‌های بیمه‌گر را نباید فراموش کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام بیمارستانها مشکل مالی دارند و واقعاً ما در هزینه‌های پزشکی مشکل اساسی داریم، همچنین نباید بیمارستانهای دولتی رقیب بیمارستان خصوصی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.