سرویس: اخبار شهرستان 16:06 - چهارشنبه 30 خرداد 1397

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان؛

بندر خشک در شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد ۱۱ بندر خشک در کشور گفت: بندر خشک اصفهان با وسعت ۸۳۰ هکتار در ۴۰ کیلومتری شرق اصفهان راه اندازی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدعلی شجاعی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بندر خشک، لُجستیک، حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر در دنیای امروز یکی از عوامل رشد هر کشور است و بندر خشک به واسطه نقش مؤثر خود، می‌تواند یک درصد رشد ناخالص داخلی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اهمیت استان اصفهان از نظر جغرافیایی و همجواری استان‌های مختلف، افزود: ایجاد بندرخشک در اصفهان می‌تواند دسترسی به بنادر دریایی از طریق ریل را فراهم کند و نقش مهمی در حمل و نقل کالا و توزیع آن در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان کرد: در ابتدای فعالیت در استان اصفهان، تمامی درخواست‌ها برای ایجاد بندر خشک بررسی شد، البته از گذشته، برای منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک تقاضاهایی وجود داشت و مناطقی در نظر گرفته شد اما به نتیجه نرسیده بود.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی طرح جانمایی بنادر خشک را در نظر دارد و 11 بندر را در نظر گرفته و استان اصفهان یکی از این بنادر را می‌تواند راه‌اندازی کند که در حال حاضر این بندر با وسعت 830 هکتار در 40 کیلومتری شرق اصفهان جانمایی شده است، همچنین موضوع کوره‌های گچ و کوره‌پزخانه‌ها در حال پیگیری است تا کاربری جدیدی برای آنان در نظر گرفته شود و انتقال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.