سرویس: سیاسی 14:00 - چهارشنبه 30 خرداد 1397

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

هیچ لزومی ندارد معاهداتی که نمی‌دانیم به کجا ختم می‌شود قبول کنیم/ نگاه مجلس نباید مأیوسانه باشد

رهبر معظم انقلاب گفتند: امام فرمودند «مجلس عصاره‌ همه‌ی فضائل ملت است»، دقت کنید، نگفتند عصاره‌ همه‌ خصلت‌های ملت.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهم‌ترین محورهای این دیدار در ادامه آمده است:

*امام فرمودند «مجلس عصاره‌ی همه‌ی فضائل ملت است». دقت کنید، نگفتند عصاره‌ی همه‌ی خصلت‌های ملت.

*مجلس نباید نماد «تردید»، «خودکم‌بینی»، «یأس»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد.

*مجلس نباید نگاهش به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد‎.

*در دوره‌ ما هم 40 سال است که سخت‌ترین دشمنی‌ها با ملت ایران می‌شود، هر کاری توانسته‌اند کرده‌اند؛ از جنگ، تحریم و توطئه‌ امنیتی.

*حالا این ملت را با قبل از انقلاب مقایسه کنید؛ اقتدار و عظمت این ملت، پیشرفت و علم این ملت، حضور این ملت در عرصه‌های بین‌المللی را ببینید؛ شما عصاره‌ فضائل این ملتید، پس بدانید که چه‌کار باید بکنید‎.

*این ملت در تاریخ، نماد ایمان، علم، اعتمادبه‌نفس، افتخار به داشته‌های خود و نماد پایداری بوده است. البته متأسفم که مطالعه‌ تاریخ در میان جوانان ما کم است.

*سلجوقی‌ها که به ایران تهاجم کردند نه‌فقط در تمدن ایرانی هضم شدند، بلکه ناچار، به مروجان و مبلغان فرهنگ ایرانی تبدیل شدند، مغول‌ها هم نتوانستند فرهنگ و تمدن و نیاز خود را به ما تحمیل کنند.

*موارد پیشنهادی برای تصویب به‌عنوان قانون، نباید خلاف مصالح کشور باشند؛‌البته در مجلس که عمداً این صورت نمی‌گیرد.

*این معاهدات بین‌المللی که در زبان لاتین، به آن کنوانسیون گفته میشود، در اصل در یک نقطه‌ای پخت‌وپز می‌شود، کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها هیچ تأثیری در ایجاد این‌ها ندارند‎.

*قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده می‌کنند، دولت‌های همسو یا مرعوب یا همراه آن‌ها هم این کنوانسیون‌ها رادر کشورهایشان تصویب می‌کنند.

*بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش می‌ریزند که آقا 150 کشور این معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمی‌کنید؟‎

*بعضی از این معاهدات مواد مفیدی دارند؛ عیبی ندارد، راه‌حل مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً یک قانون مبارزه با پول‌شویی، یک قانون مبارزه با تروریسم.

*هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی که نمی‌دانیم به کجا ختم می‌شود و حتی می‌دانیم که مشکلاتی دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.