اصفهان شرق

دولت در تأمین منابع مالی مشکل جدی دارد/ ضرورت اصلاح فرایند دریافت مجوز برای سرمایه گذار بخش خصوصی

کدخبر: 169872
1397/03/28 در ساعت 15:55

به گزارش اصفهان شرق؛ حیدر علی عابدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اصفهان با اشاره به مشکلات عدیده شرق اصفهان تحت تاثیر کم آبی اظهار کرد: باید با تلاش و همفکری از وارد شدن صدمات بیشتر به شرق اصفهان جلوگیری کرد و این در حالی است که این منطقه تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آمادگی این را داریم که در موارد استثنا در رابطه با حل مشکلات کمک کنیم و این در حالی است که با کاهش اعتبارات بودجه ای در دولت مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: دولت در تامین منابع مالی مشکل جدی دارد و باید به عنوان یک اصل در توسعه برنامه های بودجه این نکته را مد نظر قرار داد که اختصاص بودجه یک سازمان بیش از 50 درصد بودجه تملک دارایی است و اگر این گونه شد چرخ رونق و اقتصادی چشمگیر است.

عابدی گفت: دولت برای تامین بودجه جاری کم آورده است و وضعیت بودجه ای برای مسائل عمرانی با مشکلات بیشتری روبه روست.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی حمایت کرد، افزود: چاپ رقم قابل توجهی اوراق قرضه بدان معنی است که بدهکاری‌های دولت برای دولت‌های بعدی بماند و برای جلوگیری از این مشکل باید از بخش خصوصی حمایت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: نباید سرمایه گذار در پیچ و خم ادارات گیر کند و در این رابطه باید فرایند دریافت مجوز بخش خصوصی اصلاح شود و من در این خصوص اصلاحیه را به آقای نوبخت پیشنهاد دادم.

وی تاکید کرد: اگر برای توسعه منطقه نگرانیم باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت کنیم و مدیران باید بر روی وام‌هایی که برای اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده حساب کنند.

انتهای پیام/