سرویس: اخبار شهرستان 14:13 - دوشنبه 28 خرداد 1397

فرماندار شهرستان اصفهان مطرح کرد؛

کاهش 51 درصدی اعتبارات شهرستان اصفهان در سال 97/ نمایندگان مجلس اصفهان برای حل اولویت های اساسی استان کمک کنند

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: اعتبارات شهرستان اصفهان نسبت به سال گذشته 51 درصد کاهش داشت به گونه ای که رقم این اعتبارات به 52 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد رضوانی پیش از ظهر امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان اصفهان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، با اشاره به مشکلات و مسائل فعلی در رابطه با مسائل بودجه ای اظهار کرد: سال گذشته 90 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان اصفهان بود که با توجه به مشکلات موجود این رقم به 52 میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش یافت و با کاهش 51 درصدی در  اعتبارات مواجه شدیم.

فرماندار شهرستان اصفهان افزود: به دلیل کمبود شدید اعتبارات باید در برنامه های شهرستانی اولویت ها را مد نظر قرار دهیم و توجه کنیم که برخی پروژه ها آبروی شهر اصفهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمامی که در سال 97 به پایان خواهد رسید و همچنین برخی پروژه ها که سال هاست بر زمین مانده، از جمله اولویت های اولی است که باید مد نظر باشد.

فرماندار اصفهان به کمبود درآمد شهرداری های شهرستان اصفهان علی الخصوص مناطق شرقی اشاره کرد و گفت: شهرداری های منطقه شرق اصفهان با کاهش درآمد مواجه هستند و ما مجبوریم بخشی از اعتبارات را که قطعا نسبت به اعتبارات گذشته شهرداری ها ناچیز است به عنوان کمک به شهرداری های مذکور اختصاص دهیم.

وی با توجه به وضعیت جاده های حادثه خیز در شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: برخی جاده های مواصلاتی در شهرستان اصفهان در وضعیت بد از نظر روکش مواجه هستند و برای تامین اعتبارات این بخش مشکلاتی وجود دارد ولی باید در نظر داشت که برخی نقاط اعم از زیرگذر سجزی و تقاطع در کوی راه حق از نظر حادثه خیزی مهم تر هستند.

رضوانی با بیان اینکه دولت در بعضی بخش ها کمک رسانی کرد، افزود: با وجود کمک رسانی دولت به شهرداری ها در زمینه قیر رایگان، باز هم با مشکلات عدیده ای در این بخش مواجه هستیم.

وی به جاده نصرآباد به شهرضا اشاره کرد و گفت: رفع مشکل جاده نصرآباد جرقویه به شهرضا در بهبود اقتصاد مردم کمک شایانی می کند و قول دادیم که در این خصوص اقداماتی انجام دهیم.

فرماندار شهرستان اصفهان اظهار کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می کنم که برای اولویت های اساسی شهرستان اصفهان کمک کنند زیرا شهرستان اصفهان با نیازها و مسائل خاصی مواجه است.

وی به همکاری مردم در صرفه جویی آب اشاره و اذعان کرد: بحران آب استان اصفهان در شهرستان اصفهان در زمینه شرب و کشاورزی خودنمایی می کند ولی مردم به خوبی در رابطه با آب شرب صرفه جویی کردند ولی باز با مشکل قطعی 14 ساعته آب در بیش از 19 روستای بخش مرکزی شهرستان اصفهان مواجه بودیم.

رضوانی در بخش دیگر صحبت های خود به اجرای پروژه های شهرستان اصفهان اشاره و تاکید کرد: سال گذشته در بخش تملک دارایی 283 پروژه داشتیم که 63 درصد تخصیص داده شد و همچنین از 3 درصد درآمد حاصل از منابع نفت و گاز بیش از 91 درصد تخصیص داده شد که امسال به 47 درصد رسید و یکی از منابعی بود که برای مناطقه محروم در نظر گرفته می شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زندان و همچنین در زمینه ساخت بزرگترین دامپروری شرق اصفهان نیز نیازمند اعتبارات زیادی هستیم.

فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای اشتغال قدم های خوبی برداشته شده است از سازمان های ذیربط اعم از صنعت و معدن خواست تا در این خصوص همراهی زیادی داشته باشند تا بتوان جذب اشتغالزایی را ارتقاء داد.

وی بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای اصفهان عملکرد مناسبی در روشنایی معابر داشته و انتظار می‌رود این موضوع امسال مضاعف‌تر انجام شود؛ اداراتی که در بحث روستاها فعالیت می‌کنند نیز باید در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی همت بیشتری به کار ببندند.

به گزارش اصفهان شرق، براساس اعلام آمار در این جلسه، شهرداری اصفهان با هزار میلیون ریال برای یک پروژه کم‌ترین اعتبار و اداره کل نوسازی مدارس با 74 پروژه و بودجه 76 هزار میلیون ریالی بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.