سرویس: خواندنی 08:33 - دوشنبه 28 خرداد 1397

عضو خبرگان رهبری مطرح کرد؛

زن پاکیزه و مومنه به چه کسی می گویند؟

عضو خبرگان رهبری گفت: زن پاکیزه به که می‌گویند؟ قرآن دو ویژگی گفته که حتی شامل کنیزان هم می شود، بلکه برای بقیه زنان هم هست.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق خود پیرامون گام‌های شیطان برای فحشا و شهوت جنسی اظهار کرد: ممکن است تعجب کنید ولی حدیث داریم که اگر زنی عطر زد و رفت بیرون، گناهش آنقدر بزرگ است که باید برگردد خانه و غسل توبه بکند.

وی بیان کرد: گناهش خیلی بزرگ است، ما کوچک گرفتیم، اینها مقدمات و خطوات شیطان است که با یک عطر، طرف را جذب خودش می‌کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آرایش‌ کردن، حرف زدن، خلوت کردن زن و مرد نامحرم، اینها مقدمات گناه و خطوات شیطان است، از دیگر راه های تسلط شیطان، فکر گناه کردن است که یکی از راه‌های معالجه‌ شهوت این است که باید فکر را منصرف کرد.

وی با اشاره به آیه‌ ۲۵ سوره نساء «وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ مِنْ فَتَیَاتِکُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ ….» گفت: کسی‌ که، از نظر مالی استطاعت ندارد که بتواند با زنان پاکیزه و مؤمنه ازدواج کند، یکی از راه‌های قدیم این بوده که کنیز می گرفتند، الان دیگر نیست، اما دقت کنید که قرآن برای همان کنیز هم دو ویژگی مطرح می کند که از دو ویژگی می‌خواهیم استفاده کنیم، اینجا است که می توانید با کنیز ازدواج کنید.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: باز آن کنیز هم باید مؤمنه باشد، خداوند بهتر ایمانتان را می‌داند و بعضی از شما با بعض دیگر هستید (یعنی مؤمن با مؤمن، نه مؤمن با کافر)، حال که می‌خواهد ازدواج بکند با اذن اهلش باشد نه مخفیانه، اجر آنها را هم با روش پسندیده بدهید، بعد می‌فرماید این زنان باید پاکیزه باشند.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: زن پاکیزه به که می‌گویند؟ قرآن دو ویژگی گفته که حتی شامل کنیزان هم می شود، بلکه برای بقیه زنان هم هست، «غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَ لاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ» اول زشتکار نباشد (زنا نکرده باشد) و دوم اینکه رفیق پنهانی هم نگرفته باشد ( یعنی این خانم نباید قبلا دوست پسر داشته باشد).

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلیت بحث ما این است که در اصل به گناه نزدیک نشوید و همه دستورات دین بر این اصل استوار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.