سرویس: اخبار شهرستان 12:49 - جمعه 25 خرداد 1397

امام جمعه شهر ورزنه در خطبه نماز عید فطر:

برخی مسئولان به جای تعیین و تکلیف برای مکان برگزاری نماز عید فطر ورزنه به وظایف ذاتی خود عمل کنند

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت: افتخار ورزنه به وحدت و یکپارچگی بود ولی نباید عده ای این وحدت را برهم بزنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی صبح امروز در جمع نمازگزاران نماز عید سعید فطر در محل گلستان شهدا ضمن دعوت به تقوای الهی وتبریک عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند متعال عید سعید فطر روز عفو و رحمت قرار داده است که دست به آسمان بلند میکنیم وطلب عفو رحمت و بخشش می کنیم.

وی در ادامه به دستاوردهای ماه مبارک رمضان اشاره و افزود: در ماه رمضان راز ونیاز باخداوند که در قبل وبعد این ماه فرصت کمتری پیدا می شد برای بندگان یکی از دستاوردهای این ماه پر فیض به شمارمیرود همچنین خواندن ادعیه زاکیه که از طرف ائمه معصومین رسیده قرائت قرآن مجید که در ماه رمضان خواندن یک آیه به مثابه ختم قرآن می باشد.

خطیب نماز عید فطر تصریح کرد: سحر خیزی و شب زنده داری ،نماز اول وقت در مساجد و آنهم با جماعت ازدیگر دستاوردهای ماه رمضان می باشد و پاگذاشتن روی هواهای نفسانی در تمام ابعادنیزدستاورددیگر می باشد که وظیفه همه ما این است که از دست آوردهای بسیار مهم مراقبت کنیم و همانند مالی که بدست می آوریم واز آن محافظت می کنیم در بعد معنوی هم باید مواظبت کنیم ودر حفظ ان کوشش کنیم و مداومت در این اعمال داشته باشیم و دلی را که در این ماه مبارک پاک وتطهیر کردیم پاک ومطهر نگه بداریم.

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم نماز عید فطر به مسئله 1516 رساله عملییه حضرت امام خمینی(ره) اشاره واظهار داشت : حضرت امام خمینی (ره) در رساله خود به این مسئله اشاره نمود که(نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و بایدبه جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام علیه السلام غایب است مستحب می باشد. و احتیاط واجب آن است که آن را به جماعت نخوانند، ولی به قصد رجاء مانع ندارد. و چنانچه ولی فقیه یا ماذون از طرف او اقامه جماعت نماید،اشکال ندارد) ماذون کسانی هستند که از طرف ولی فقیه منصوب می شوند وامامان جمعه هرشهرمیباشند همچنین مقام معظم رهبری در استفتائات خود چنین پاسخ داده اندکه(اقامه نماز عید برای‌ غیر منصوبان از طرف ولی فقیه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشکال ندارد ولی اگر مصلحت اقتضا کند که یک نماز عید در شهر برگزار شود، بهتر است که غیر از منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدّی اقامه‌ی آن نشود)؛ در صورتی که افتخار ورزنه به وحدت ویکپارچگی بود که نباید عده ای وحدت را از بین ببرند.

خطیب نماز عید فطر به گرانی ها و سختی معیشت مردم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه دولت چهار پنج سال با تکیه بر برجام کشور را معطل کرده و امروز کار بجایی رسیده که دلار با قیمت نزدیک به 8هزار تومان وسکه بهار آزدی به دومیلیون پانصد هزار تومان رسیده است همه اینها بخاطر کار نکردن دولتی ها وخارج شدن از متن و بزرگ نشان دادن حاشیه ها بوده است امروز وضعیت اقتصاد کشور بیمار است و اگر دولت مردان کاری نکنند اتفاق ناخوشایندی رخ خواهد داد بارها گفتیم تکیه بر آمریکا تکیه بر باد، تکیه بر دیوار پوسیده است.

حجت الاسلام شامحمدی به وعده استاندار و مسئولین جهت پیگیری مطالبات کشاورزان اشاره واظهار داشت: استاندار در سفری که به منطقه شرق اصفهان داشتند وعده هایی را دادند که خواستار گزارشی از پیگیری های سه ماهه سال 97 شدیم که به کشاورزان عزیز و زحمت کش ارائه کنند که متاسفانه هنوز هیچ اقدامی نکرده اند.

وی تاکید کرد: از همه مسئولین می خواهیم بجای تعیین تکلیف نمازعیدفطر واینکه چه کسی کجا نماز عید رابخواند به وظایف ذاتی خود عمل کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.