سرویس: اقتصادی 09:30 - پنجشنبه 24 خرداد 1397

نماینده مردم فلاورجان در مجلس

صنعت اصفهان نیازمند مدیران توانمند است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت برای استان اصفهان اهمیت فراوانی دارد و باید مدیرانی توانمند بر آن نظارت کنند و اگر وضعیت صنعت اصفهان به خوبی مدیریت می‌شد، شاهد این چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: نارضایتی از وضعیت صنعت استان اصفهان بسیار زیاد شده و این در حالی است که اصفهان، صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: آمارها نشان می‌دهد که صنایع اصفهان حال و روز خوبی ندارند و به طور متوسط 30 درصد از ظرفیت صنعت این استان در حال کار است و مابقی صنایع به دلیل بروز مشکلات شدید به حالت نیمه تعطیل و فلج در آمده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت برای استان اصفهان اهمیت فراوانی دارد و به دلیل سهمی که در اشتغال ایفا می‌کند باید مدیرانی توانمند بر آن نظارت کنند و اگر وضعیت صنعت اصفهان به خوبی مدیریت می‌شد، شاهد این چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اقداماتی که باید در این سال‌ها صورت می‌گرفت، تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌شد انجام داد و توجهی به آن نشد، دریافت بسته‌های حمایتی برای احیای صنایع و اخذ وام‌هایی در قالب سرمایه در گردش از بانک‌ها بود.

موسوی لارگانی همچنین یادآور شد: سال گذشته شرایطی از سوی بنیاد مستضعفان و بانک سینا برای دریافت وام‌های ارزان توسط صنایع در کشور ایجاد شد که بیشترین درخواست از سوی اصفهان ثبت شد.

وی ادامه داد: در آن زمان، 240 واحد صنعتی در خواست وام کردند که 19 واحد معرفی و 6 واحد موفق به دریافت وام شدند که عدد بسیار ناچیزی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این در حالی است که خراسان رضوی موفق شد 50 درصد از اعتبار موجود را جذب کند.

وی در خصوص دلایل این عدم موفقیت گفت: دلیل اصلی، سخت‌گیری ادارات دولتی در استان اصفهان و عدم حمایت از تولیدکننده بود و همین موارد است که مشکلات فعلی در صنعت استان اصفهان را به وجود آورده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.