اصفهان شرق

قیمت آب برداشتی صنایع از زاینده رود، باید به میزان واقعی محاسبه شود/ کشاورزان اکثر مناطق استان از دریافت خسارت محروم مانده اند

کدخبر: 169524
1397/03/23 در ساعت 17:11

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه نگاه تبعیض آمیز در واریز خسارت کشاورزان در اصفهان وجود داشت، اظهار کرد: تبعیض آشکار در پرداخت خسارت به کشاورزان صورت گرفت و متاسفانه همه کشاورزان نتوانستند وجهی که سال قبل تامین شد را دریافت کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: کشاورز به دلیل عدم کشت، خشکسالی و وارد شدن خسارت های ناشی از حاکم شدن شرایط جوی بحرانی، ضربه سنگینی خورد و پیشنهاد ما به استاندار اصفهان این بود که دستگاه های ذیربط میزان خسارت همه کشاورزان استان اصفهان را بررسی کنند تا در واریز خسات حقی از کسی ضایع نشود ولی این چنین نباشد که کشاورزی در یک منطقه حق خسارت دریافت کند و دیگر کشاورزان محروم شوند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع اصفهان باید وجه آب مصرفی خود از زاینده رود را با محاسبه قیمت واقعی بپردازند، گفت: قیمت آبی که صنایع آب بر اصفهان از زاینده رود بر می دارند باید به میزان هر متر مکعب قیمت تمام شده از خلیج فارس محاسبه شود و به کسانی که حق آبشان به سمت صنایع رفته است، پرداخت شود ولی متاسفانه در این رابطه کاهلی شده است.

حاجی تصریح کرد: مسئولان ذیربط دست بجنبانند زیرا عده ای بر اثر نداری به نان شبشان محتاج شده اند و باید فکری به حالشان کرد و شاهد هستیم که کشاورزان زکات بده امروز به وضعی دچارند که زکات بگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح سوال از وزیر نیرو نتوانست نمایندگان را قانع کند، افزود: قطعا وزیر نیرو باید پاسخی قانع کننده به نمایندگان بدهد زیرا نمایندگان وزارت نیرو با مشاهده میدانی از اوضاع مربوطه در اصفهان به واقعیت در خصوص بحران آب اصفهان، پی بردند.

نماینده مردم برخوار در مجلس با بیان اینکه همه نمایندگان استان اصفهان اجماع خوبی در موضوع آب دارند، گفت: همه نمایندگان پیگیر مسائل پیرامون آب استان اصفهان هستیم و در این رابطه اختلاف نظری وجود ندارد.

انتهای پیام/