اصفهان شرق

گذاشتن شروط مختلف در FATF نمی تواند جلوی ضرر برای ایران را بگیرد/ ضرورت تولید برق هسته ای برای مقابله با خاموشی

کدخبر: 169521
1397/03/24 در ساعت 11:18

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با اصفهان شرق، با بیان اینکه باید برنامه ای هسته ای ایران به سمت توسعه حرکت کند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سازمان انرژی هسته‌ای تولید 190 هزار سو را از سر بگیرد و این به عنوان مطالبه نمایندگان از دولت مطرح خواهد شد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه امسال به دلیل حاکم شدن اوضاع خشکسالی، شاهد کسری در برق هستیم، افزود: به دلیل متکی بودن به سدها در کل کشور و خشکسالی چندساله، 5 هزار مگاوات کسری برق در تابستان شاهد هستیم و این عدد کمی نیست.

وی تاکید کرد: اگر انرژی هسته ای فعال بود می توانستیم به میزان قابل توجهی برق هسته ای تولید و در اوج گرمای تابستان با خاموشی های مکرر مواجه نمی شدیم و به این دلیل ضرورت تولید برق هسته ای در کشور به وضوع احساس می شود.

*ضمانتی بر اجرای شروط در FATF نیست

نماینده مخالف FATF در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه جز ضرر برای ایران ندارد، گفت: این لایحه به ضرر کشور تمام می شود و گذاشتن شروط مختلف نمی تواند رفع مشکل کند زیرا اختیار با کشورهایی است که از قبل عضو FATF  بوده اند و می توانند شروط را نپذیرند و اگر شروط رد شود باعث می شود که اصل موضوع و ماندن کشور در کنوانسیون تصویب شود و شروط قابل قبول نشود.

وی با بیان اینکه بیش از 40 مورد ایراد و ابهام در این لایحه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا امروز کسی پاسخی بر این 40 ابهام نداده است و در صورت پذیرش الحاق ما به  FATF می توان گفت پنجره ای از ضرر و مشکلات جدید به روی کشور باز می شود.

انتهای پیام/