سرویس: تولیدی 11:18 - پنجشنبه 24 خرداد 1397

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر:

گذاشتن شروط مختلف در FATF نمی تواند جلوی ضرر برای ایران را بگیرد/ ضرورت تولید برق هسته ای برای مقابله با خاموشی

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: FATF به ضرر کشور تمام می شود و گذاشتن شروط مختلف نمی تواند رفع مشکل کند؛ لذا باید روشنگری خوبی نسبت به ضررهای پیوستن ایران به FATF انجام داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با اصفهان شرق، با بیان اینکه باید برنامه ای هسته ای ایران به سمت توسعه حرکت کند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سازمان انرژی هسته‌ای تولید 190 هزار سو را از سر بگیرد و این به عنوان مطالبه نمایندگان از دولت مطرح خواهد شد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه امسال به دلیل حاکم شدن اوضاع خشکسالی، شاهد کسری در برق هستیم، افزود: به دلیل متکی بودن به سدها در کل کشور و خشکسالی چندساله، 5 هزار مگاوات کسری برق در تابستان شاهد هستیم و این عدد کمی نیست.

وی تاکید کرد: اگر انرژی هسته ای فعال بود می توانستیم به میزان قابل توجهی برق هسته ای تولید و در اوج گرمای تابستان با خاموشی های مکرر مواجه نمی شدیم و به این دلیل ضرورت تولید برق هسته ای در کشور به وضوع احساس می شود.

*ضمانتی بر اجرای شروط در FATF نیست

نماینده مخالف FATF در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه جز ضرر برای ایران ندارد، گفت: این لایحه به ضرر کشور تمام می شود و گذاشتن شروط مختلف نمی تواند رفع مشکل کند زیرا اختیار با کشورهایی است که از قبل عضو FATF  بوده اند و می توانند شروط را نپذیرند و اگر شروط رد شود باعث می شود که اصل موضوع و ماندن کشور در کنوانسیون تصویب شود و شروط قابل قبول نشود.

وی با بیان اینکه بیش از 40 مورد ایراد و ابهام در این لایحه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا امروز کسی پاسخی بر این 40 ابهام نداده است و در صورت پذیرش الحاق ما به  FATF می توان گفت پنجره ای از ضرر و مشکلات جدید به روی کشور باز می شود.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.