اصفهان شرق

برگزاری سومین جشنواره «چادرهای آسمانی» در استان اصفهان

کدخبر: 169511
1397/03/23 در ساعت 15:10

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی با اشاره به برگزاری جشنواره «چادرهای آسمانی» در استان اصفهان اظهار کرد: موضوع حجاب در کشور اسلامی ما همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و اهمیت این موضوع ارزشمند باعث شده تا بسیاری از دستگاه های کشور و تشکل های مردمی در تقویت آن دخیل شوند.

وی افزود: همواره مشاهده می کنیم که افراد زیادی به صورت خودجوش و بنا به احساس تکلیف شرعی به موضوع حجاب ورود کرده و تلاش می کنند با خلق آثار فرهنگی، ادبی و اجتماعی وظیفه خود را در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب ادا کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با این حال زحمات بسیاری از این افراد به دلیل نبود انسجام کافی در تجمیع آثار عفاف و حجاب در سطح کشور و تعدد مراکز ناظر بر این امر، دیده نمی شود و اثرگذاری اقدامات مذکور کاهش می یابد.

وی ادامه داد: جشنواره ها و همایش برگزار شده نیز شمولیت کافی برای در بر گرفتن همه آثار را نداشته و نتیجه این امر، دیده نشدن برخی آثار فاخر در حوزه حجاب است.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با بدحجابی یادآور شد: نیروی انتظامی همواره موضوع حجاب را در اولویت خود قرار داده و از طرق مختلف و به صورت ریشه ای، تقویت این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اساس کار پلیس است و در کنار انجام اقدامات عملی، بخش فرهنگی و اجتماعی با جدیت دنبال شده و معتقدیم که ورود به عرصه فرهنگ و اجتماع منجر به حل ریشه ای بسیاری از مسائل و ناهنجاری ها همچون بدحجابی و بی حجابی می شود.

وی متذکر شد: یکی از مواردی که در حوزه حجاب از سوی نیروی انتظامی دنبال می شود؛ همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها و همچنین سازمان های مردم نهاد در این حوزه بوده است و در سال جاری نیز بر همین اساس، جشنواره ای با نام «چادرهای آسمانی» از سوی نیروی انتظامی در اصفهان برگزار خواهد شد.

سرهنگ کریمی اذعان کرد: با تلاشی که صورت گرفت، همه دستگاه های مسئول در حوزه عفاف و حجاب همچون سپاه صاحب الزمان، صدا و سیما، قوه قضاییه، شهرداری اصفهان، وزارت کشور، ستاد امر به معروف، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد و … آمادگی خود برای شرکت در این جشنواره را اعلام کردند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، تجلیل از برترین های عفاف و حجاب است که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و … آثاری همچون کتاب، تصویرسازی، پوستر، عکس، انیمیشن و کاریکاتور را خلق کرده یا اقداماتی را صورت داده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در کنار این جشنواره، نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده برگزار خواهد شد و کلیه نویسندگان، طراحان، فیلم سازان، عکاسان و هنرمندان حوزه عفاف و حجاب در آن حضور خواهند داشت.
این مقام انتظامی در خصوص نحوه ارسال آثار به جشنواره یادآور شد: متقاضیان حضور در جشنواره چادرهای آسمانی تا 10 تیرماه فرصت دارند آثار خود را به آدرس میدان امام (ره)، جنب مسجد شیخ لطف الله، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارسال کنند.

انتهای پیام