اصفهان شرق

مردم فطریه خود را در صندوق های مجوزدار بریزند

کدخبر: 169501
1397/03/23 در ساعت 13:02

به گزارش اصفهان شرق، مهدی رنجکش با اشاره به آمادگی کمیته امداد برای جمع آوری فطریه مردم، اظهار داشت: تمامی شعب زیر نظر کمیته امداد امام خمینی در استان اصفهان آمادگی دریافت فطریه از مردم را دارد.

وی با بیان اینکه در هر شعبه ۴ صندوق وجود دارد، گفت: امسال فطریه براساس قوت غالب مردم که گندم است و به ازای هر نفر هشت هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان، مبلغ کفاره غیر عمد را دو هزار و ۵۰۰ تومان و کفاره عمد را ۱۵۰ هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: میزان فطریه ها و کفاره هایی که در هر شعبه ای از کمیته امداد جمع آوری می شود، خرج نیازمندان تحت پوشش آن شعبه خواهد شد.

خیریه ها برای جمع آوری فطریه باید از کمیته امداد مجوز بگیرند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به شش میلیارد تومان فطریه در استان اصفهان جمع آوری شد که فردای روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز شد، گفت: در حال حاضر یکصد هزار خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان است.

رنجکش با اشاره به اینکه هر ساله خیریه ها و موسساتی نیز اقدام به جمع آوری فطریه می کنند که گذاشتن هر صندوقی برای اخذ فطریه به غیر از کمیته امداد باید با دریافت مجوز از شورای زکات استان باشد، ادامه داد: در مواردی شاهد سوء استفاده از مردم توسط برخی از سودجویان هستیم اما با این اقدام مردم با خیال راحت فطریه خود را در صندوق های مجوز دار می اندازند.

یک هزار و ۷۲ پایگاه در اصفهان فطریه جمع آوری می کند

وی گفت: در روز عید فطر در استان اصفهان یک هزار و ۷۲ پایگاه کمیته امداد امام آماده دریافت فطریه های مردم است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: همچنین مردم می توانند با ورود به سایت کمیته امداد و از طریق کد تلفنی فطریه خود را بپردازند.

کمک ۴ میلیارد تومانی به نیامندان اصفهان در ماه رمضان جاری

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان جاری بیش از ۴ میلیارد تومان به نیازمندان استان اصفهان کمک رسانی شد، گفت: این کمک ها در قالب افطاری، توزیع سبد کالا و حتی نقدی به نیازمندان بوده است.

رنجکش گفت: در ماه رمضان بیش از پنج هزار نفر حامی نیازمندان در استان اصفهان شدند و در راستای اهدای ۲۵ هزار سبد تغذیه به نیازمندان، افطاری دادن و حمایت از خانواده زندانیان کمک رسانی کردند.

انتهای پیام/مهر