اصفهان شرق

جزییات پرداخت وام اشتغال ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی

کدخبر: 169401
1397/03/21 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره به ارائه وام های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه، گفت: این وام برای ایجاد اشتغال‌های خُرد و برخی اقدامات دیگر از سوی برخی بانک‌ها و صندوق‌ها همانند صندوق کارآفرینی امید ارائه می‌شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش صنایع خانگی نیز چنین وام‌هایی پرداخت می‌کند که عنوان اشتغال خُرد  بر روی آن نهاده شده و نمی‌توان فعالیت‌های بزرگ و متوسط با آن راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی برای ایجاد کسب و کار خُرد، ادامه داد: این فکر و نگرش که مشکل اشتغال تنها با تسهیلات بانکی حل می‌شود، اشتباه است.  باید منابع دیگری برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته و آورده‌های دیگری از سایر منابع برای این بخش اندیشیده شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند کمک فراوانی به بحث ایجاد اشتغال کند، تصریح کرد: برای اشتغال باید به دنبال آورده از سهامداران بود و از بازار سرمایه منابع تامین کرد، چرا که تامین منابع تنها از طریق تسهیلات بانکی امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/ایمنا