سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 16:10 - سه شنبه 26 فروردین 1393

به علت عدم پیگیری طرح های آبرسانی؛

وزیر نیرو استیضاح می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در۱۷بند تهیه شده است و امید می رود که در روزهای آتی میزان امضا کنندگان این طرح افزایش یابد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: طرح استیضاح وزیر نیرو با ۱۴امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. به نظرمی رسد که عدم توجه کافی به پیگیری طرح های آبرسانی عمده دلیل این استیضاح بوده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: عدم توجه کافی به پیگیری، اجرا و تکمیل پروژه‌های انتقال‌ آب به مناطقی که دچار بحران آب هستند به همراه عدم توجه به نظرات کارشناسی و زیان‌های ناشی از این کارکرد از جمله دلایل این استیضاح بوده است.

وی افزود:عدم توجه به آبرسانی روستایی و بی توجهی به مشکلات بخش فاضلاب و حوادث مربوطه که تلفات جانی را نیز در بر داشته است، بخش دیگری از۱۷ بند استیضاح وزیرنیرو را تشکیل می دهد.

گفتنی است بی‌توجهی به صدور سند بهره‌برداری آب حقابه‌داران، سهم اشتراکی‌ها و مجوزهای تخصیص آب، عدم موفقیت در کنترل و جذب آب‌های مرزی، بی‌توجهی به بخش کشاورزی و فروش آب به هر قیمت به بخش کشاورزی، کندی باروری ابرها و باران‌های مصنوعی، عزل و نصب‌های خارج از رابطه وزارتخانه بخشهای دیگر این طرح را شامل می شود.

این جریان در حالی اتفاق افتاده است که ۲۰ فروردین ماه سال جاری وزیر نیرو با هیات همراه برای حل وفصل مشکل زاینده رود به اصفهان آمده بود . ضمن اینکه مساله دریاچه ارومیه نیز که تا حدی در دولنیازدهم جنبه حیثیتی پیدا کرده مهمتر از سایر حوضه های در معرض نابودی، درشت وبه آن پرداخته شده است.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “وزیر نیرو استیضاح می شود”

  1. نمی دونم الان منطقه ی شما در چه شرایطی هست و مشکلات آب اونجا به چه شکلی هست اما خوبه بدونید خود مسئولان اصفهان باعث این مشکلات شدن ،اجرای طرح تونل بهشت آباد با تونلی 67 کیلومتری و 300 تا 1300متر زیر زمین یعنی مرگ چهارمحال و بختیاری ،همکار گرامی خوبه همایش صیانت از آب رو که روز 5شنبه 28 فروردین با حضور مردم استان تو شهرکرد برگزار شد رو ببینین و اگه دوست داشتین پوشش بدین ،آب حق شما هم هست اما نه به قیمت نابودی سرزمین ما
    اینم لینک همایش :http://www.kiarebidar.com/index.php/2012-07-17-10-22-08/2012-08-02-04-28-56/4202-1393-1-28-1113

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.