سرویس: اخبار شهرستان 16:13 - یکشنبه 20 خرداد 1397

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان:

پرداخت دو سوم خسارت 400میلیاردی بر اساس حقابه، سهم شهرستان اصفهان است/ لزوم مصاحبه مطبوعاتی استاندار اصفهان با موضوع آب و کشاورزی

محسنی رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت: براآود دو سوم خسارت 400 میلیارد تومانی بر اساس حقابه، که در جلسات گذشته بازگو شد سهم شهرستان اصفهان می شود.

به گزارش اصفهان شرق، سه ماه از وعده پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت کشاورزان توسط مسئولان استانی در سال جاری می گذرد ولی هنوز حساب کشاورزان حقابه دار شرق اصفهان مبلغی بابت خسارت نکشت دریافت نکرده است.

این در حالی است که قبل از عید 40 میلیارد تومان به عنوان کمک معیشتی در اقدامی فوری به حساب کشاورزان واریز شد تا التیامی بر زخم های حاصل از خشکسالی باشد.

محل تامین ۴۵۰ میلیارد تومان از صنایع آب بر اصفهان و دیگر مواردی است که از آب زاینده رود برداشت می کنند و نباید به سادگی از آن گذشت زیرا کشاورز امروز به وعده داده شده از سوی مسئولان امید بسته است.

بر این اساس مهرداد مرادمند به اصفهان شرق گفت: خسارت مطرح شده از محل واریزی صنایع آب بر، طی قراردادی که آب منطقه ای با هماهنگی استانداری با صنایع داشته، باید واریز شود و در این خصوص مسئولان صنف کشاورزی پیگیر هستند.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: زمان پرداخت خسارت دست ما نیست و پس از تامین این خسارت میلیاردی، مقدار و شیوه به طور دقیق مشخص خواهد شد ولی این اطمینان را می دهم که هر کس به سهم خود پیگیر مشکلات کشاورزان است.

حسن محسنی در این رابطه به برگزاری جلسه صنف کشاورزی با نمایندگان مجلس و حضور دو نماینده از طرف استاندار اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد، مهندس فولادگر از نمایندگان مجلس اصفهان، نسبت به واریز 400 میلیارد تومان از خسارت مربوطه سخنانی عنوان کرد و در این رابطه باید به طور جدی چاره اندیشی کرد.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان تاکید کرد: اگر این خسارت مربوط به کل استان اصفهان باشد که در این رابطه سهم شهرستان اصفهان ناچیز خواهد بود زیرا استان اصفهان با 23 شهرستان چه سهمی از این خسارت میلیاردی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر خسارت 400 میلیارد تومانی نسبت به حقابه توزیع شود، قطعا دو سوم از این خسارت سهم شهرستان اصفهان است و یک‌سوم دیگر باید بین شهرستان های دیگر استان تقسیم شود.

محسنی با بیان اینکه از پیگیری های مجدانه استاندار اصفهان تشکر می کنیم، افزود: استاندار اصفهان تلاش خوبی را برای رسیدگی به مطالبات کشاورزان انجام داد ولی می طلبد تا مصاحبه کلی مطبوعاتی در خصوص موضوعات کشاورزان و پرداخت خسارت داشته باشند تا کشاورزان از زبان شخص استاندار رسیدگی های انجام شده را دریافت کنند و در این رابطه هر کس موضوعی را مطرح نکند.

وی اظهار کرد: مسئولان بخش و معتمدین کشاورزی در جلسات حضور داشتند و همه پیگیر وعده هایی که داده شد، هستند و فقط کافیست کشاورزان در این رابطه اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.