سرویس: غیر تولیدی 13:04 - یکشنبه 20 خرداد 1397

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان

اعزام 41 کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت:امسال ۴۱ کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۱۲ کاروان مدینه قبل و بقیه مدینه بعد هستند.

به گزارش اصفهان شرق،غلامعلی زاهدی در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج استان اصفهان اظهار کرد: تقریباً ۹ الی ۱۰درصد حجاج کل کشور  اصفهانی هستند که آمار دقیق آن پنج هزار و ۷۸۵ نفر است  و حدوداً ۲۵۰ نفر هم در قالب عوامل اجرایی این حجاج را همراهی می‌کنند.

وی در خصوص تعداد کاروان‌ها و شرایط حجاج اضافه کرد: امسال ۴۱ کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۱۲ کاروان مدینه قبل و بقیه مدینه بعد هستند و ثبت نام انجام و معاینات صورت گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی شروع شده که در مرحله صدور ویزا است و طی روزهای آینده برای اخذ روادید و اعزام اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص تامین امنیت جانی حجاج گفت: همه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشه شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و امید داریم که مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

زاهدی با اشاره به رشد نرخ پنج تا شش درصدی هزینه‌های حج تمتع نسبت به سال گذشته اظهار کرد: هزینه‌ها از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان است  که این نوسان بسته به نوع هتلی است که حجاج انتخاب می‌کنند.

زاهدی در خصوص کاهش نرخ عتبات عالیات و کربلای معلی در ماه رمضان نیز گفت: هزینه‌ها نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. قیمت کاروان‌های  زمینی تقریباً یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هزینه تردد هوایی نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.