سرویس: اقتصادی 12:42 - یکشنبه 20 خرداد 1397

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

تولید میوه و سبزیجات در اصفهان به نصف رسیده است

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل بی آبی و کم آبی در اصفهان تولید میوه، صیفی و سبزیجات در اصفهان به نصف رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر اطرج اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته آبی برای کشاورزی تخصیص نیافت میزان تولیدات صیفی، سبزیجات و میوه در اصفهان به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است و به همین میزان اصفهان به واردات میوه، صیفی و سبزیجات به استان‌های دیگر وابسته شده است.

وی بیان داشت:  وابسته شدن اصفهان به دیگر استان ها در حوزه تامین سبزی، صیفی جات و میوه ها باعث افزایش قیمت در این اقلام شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اگر شاهد محدود تولیداتی در حوزه میوه، صیفی و سبزیجات در اصفهان هستیم به دست کشاورزانی بود که چاه های آبی در اختیار داشتند که اگر امسال نیز آبی تخصیص نیابد به طور قطع سال آینده کشاورزی سختی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین سیب زمینی و پیاز با وجودی که در اصفهان میزان تولیدات بسیار کاهش یافت و از استان‌های دیگر وارد ساختیم اما شاهد افزایش قیمت نبودیم، ادامه داد: با توجه به تولیدات کم میوه در اصفهان و از سوی دیگر اعتصاب کامیون داران افزایش قیمت چندین برابری میوه های تابستانی مثل گیلاس، زردآلو و گوجه درختی رقم خورد.

اطرج با اشاره به اینکه هلوی اصفهان هنوز به بازار عرضه نیامده است، گفت: ما هر سال روزانه در میدان تره و بار ۳۰۰ دستگاه کامیون میوه و تره بار خالی می کردیم اما امروز به ۵۰ دستگاه رسیده است.

وی گفت: قیمت صیفی جات مثل هندوانه، گرمک و طالبی بسیار افزایش یافته چون در اصفهان میزان تولیدات به شدت کاهش یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با وجودی که میزان تولیدات میوه و صیفی جات در اصفهان به صفر نرسیده است اما وابستگی بیشتر اصفهان به دیگر استان ها برای واردات میوه، سبزی و صیفی جات را باید به گونه ای کنترل کرد که فشار قیمتی آن به مردم وارد نشود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.