اصفهان شرق

دشمن به دنبال تضعیف دستاوردهای نظام بود/ تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد

کدخبر: 169315
1397/03/19 در ساعت 05:46

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسن عجمی در جمع مردم شهر کوهپایه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت و اراده خداوند متعال و نقش امام و اراده خود مردم به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) نقش محوری در این انقلاب داشتند.

وی افزود: خصوصیات بارز ایشان شجاعت بود همان گونه که امام علی(ع)  میفرمایند: ترس زیاد از ناتوانی نفس و ضعف یقین است هیچگاه امام درمقابل مخالفان داخلی و معاندان خارجی کوچکترین ضعفی نشان ندادند و هرچه دشمنان قوی‌تر بودند ایشان با قدرت قوی تر وارد میشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) تصریح کرد: هنگامی که به فیضیه حمله شد امام با خروج از فیضیه به منزل رفتند و در برابر توصیه اطرافیان که ایشان را به بستن درها برای جلوگیری از تهدیدهات دعوت کردند ایشان ضمن مخالفت با این امر فرمود اگر قرار است اتفاقی بیافتد من آمادگی روبرو شدن با آن‌را دارم که این نشان دهنده شجاعت امام خمینی است که در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی داشت.

وی با اشاره به قاطعیت امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: قاطعیت ایشان را می‌توان زمانی دید که هر جا احساس می‌شد وظیفه شرعی ایشان است وارد عمل می‌شدند و سرسختانه ایستادگی می کردند این خصوصیات دیروز امام خمینی(ره) امروز در وجود مقام معظم رهبری نیز وجود دارد در حادثه منا مقام معظم رهبری محکم و استوار ایستادگی کردند و با اعلام به حکومت سعودی که بایستی جنازه زائران این حادثه را تحویل کشورمان دهد این قاطعیت رهبری باعث تحویل گرفتن کلیه اجساد ایرانی در این حادثه شد.

عجمی در ادامه گفت: از خصوصیات دیگر امام خمینی(ره) سیمای مردمی ایشان بود که همیشه می‌فرمودند: مردم ایران من فرد فرد شما را چون فرزندان خویش دوست می دارم و شما می دانید که من به‌ شما عشق می ورزم و ایشان در عین صلابت و سختی در اجرای مسئولیت های نظام جمهوری اسلامی، دلی پر از عطوفت و مهربانی با خانواده و مردم داشتند و میبینیم حضرت امام خامنه ای نیز دقیقا از خصوصیات این چنینی برخوردارهستند و درصحبت با قشرهای مختلف مردم با محبت و عطوفت برخورد می کنند.

حسن عجمی بیان کرد: این امر را می‌توان در عشق ورزیدن خانواده شهدا به امام خمینی و امام خامنه ای مشاهده کرد مادر شهیدی به نزد امام خمینی آمدند و گفتند سه فرزند من شهید شدند و تقدیم انقلاب شدند تا گریه های امام خویش را نبینم که این نشان از مردم داری و مردم سالاری دینی امام خمینی دارد که باعث می‌شد مردم هم با تمام وجود خود را وقف امام و انقلاب کنند.

سرهنگ عجمی اذعان کرد: توکل حضرت امام خمینی (ره) مثال زدنی بود چرا که وقتی به ایشان درباره حمله صدام به ایران گفته شد فرمودند: حمله صدام به ایران همچون دیوانه ای است که سنگی را درون خانه ما انداخته است که این نشان از توکل ایشان دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی با اشاره به علم و بصیرت امام خمینی، اظهار کرد: بصیرت و علم و بینش امام خمینی (ره) را وقتی یکی از علما نجف در مجلس بحث ایشان حضور پیدا کرد و گفت که من متوجه شدم نسبت به علم ایشان هیچ در دست ندارم می‌توان فهمید وتمامی این علم و بصیرت در وجود حضرت خامنه ای نیز دیده می شود چنان که ایشان با اشاره به این مطلب که آمریکایی ها و اسرائیلی ها اعلام می کنند که گزینه نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی روی میز است میفرمایند: اگر دشمن حرکتی را انجام دهد ما تلاویو و هیفا را با خاک یکسان می کنیم.

عجمی با اشاره به ویژگی شهادت طلبی امام خمینی (ره)، گفت: این شهادت طلبی در وجود امام خامنه ای نیز هست چنان که در سخنرانی ایشان فرمودند: که جسم و جان ناچیزی دارم و می‌خواهم آنرا در طبق اخلاص قرار دهم وساده زیستی ایشان را می‌توان در حضور امام خمینی، این مرد بزرگ در جماران دید امروز هم این ساده زیستی را در حضرت خامنه ای میبینیم.

حسن عجمی استکبار ستیزی را یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی بر شمرد و افزود: استکبار ستیزی امام خمینی را وقتی شاهد بودیم که علی‌رغم محاصره ایران توسط شرق و غرب ایشان فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امروز هم حضرت خامنه ای خطاب به دشمنان می فرمایند: دوران بزن ودر رو تمام شده است و اگر کوچکترین حرکتی علیه جمهوری اسلامی انجام شود بزرگترین و محکمترین سیلی به دشمن زده خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه، افزود: مهار و نابودی داعش یکی از تحولات مهم منطقه بود نیرویی که تمام تکویری ها در کل جهان را جمع کردند آموزش دادند و با محوریت رژیم صهیونیستی و آمریکا در دو منطقه سوریه و عراق حرکت کردند چرا که میخواستند توجه ها ونگاه ها از رژیم صهیونیستی دور شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی یکی از اهداف داعش را از بین بردن مقاومت در منطقه عنوان کرد و گفت: جریان تکویری توانست که حرکت بیداری اسلامی را به کنار ببرد ولی با وحدت نیروهای مقاومت در منطقه و تدابیر رهبری معظم انقلاب، مقاومت در مقابل داعش انجام شد و این جریان تا دندان مسلح نابود شد.

عجمی تصریح کرد: بدون شک حرکت داعش حرکت سرویس جاسوسی آمریکا و انگلیس و دست نشانده های آن‌ها در منطقه بود و هدف آمریکا از خلق داعش از مسیر خارج کردن بیداری اسلامی، دور کردن نگاه‌ها از رژیم صهیونیستی، دور کردن چهره های افراطی از اروپا و آمریکا و مهمترین هدف از بین بردن چهره اسلام بود اما این حرکت دشمن با ایستادگی مردم از بین رفت و دیدیم که که جوانان مسلمان از سرار جهان چه شیعه و چه سنی با حضور خود در مقابل داعش ایستادند وازحرم های حضرت زینب دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: انتفاضه بازگشت از ۲۱ آذر ۱۳۲۷ تا درماه ۱۳۹۶ مورد تاکید مجمع سازمان ملل متحد بود که شش میلیون فلسطینی با دیگرمناطق ارتباط داشته باشند اما دشمن با حصر کشی این منطقه را محدود کرد ولی انتفاضه ای امسال کلید خورد که همزمان با از بین رفتن داعش بود چرا که افکار از توجه به داعش برداشته شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر، خاطرنشان کرد: شناخت دوست و دشمن واقعی فلسطین بطوری که بعضی کشورها با اظهار اینکه ما عرب هستیم و از مردم فلسطین دفاع می‌کنیم اما با حرکات این چند ساله مشخص شد که رژیم های دست نشانده آمریکا و صهیونیست هستند مانند حرکات مختلفی که عربستان درمنطقه انجام می دهد.

عجمی بیان کرد: ما با وجود نگاه تیزبین مقام معظم رهبری با تمام نقشه های دشمن مقابله می‌کنیم دشمن فشار اقتصادی بر مردم با کمک تحریم، فشار روانی بر این‌که دستاوردهای نظام را بی فایده جلوه کنند که از جمله آنها دستاوردهای هسته ای است که ما نیازمند آن در آینده هستیم و یا دستاوردهای موشکی اینطور جلوه کنند که شما چه نیازی به آن‌ها دارید درحالی‌که دیدیم در جنگ، شهرهای ما توسط رژیم عراق بمب باران شد و ما قدرت دفاعی نداشتیم اما امروز ما توانستیم در برابر داعش پیروز باشیم و با موشک نقطه زن داعش را از بین بردیم دلیل آن دستاوردهای هسته ای و موشکی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی تصریح کرد: مقام معظم‌ رهبری در ۱۴خرداد در موضوع برجام فرمودند: که اروپایی ها توقع دارند که ملت ایران تحریم را تحمل کند و در کنارش دستاوردهای هسته ای را نیز کنار بگذارد و این دوران بزن و درو تمام شده است و اروپایی ها باید از موضع خود پایین آمده و گفتگو درست داشته باشند و صرفا با گفتگو وسپس زدن زیر آن در آینده به نتیجه نمی رسند.

عجمی گفت:  از ابتدا امام خامنه ای فرمودند که نسبت به مذاکرات هسته ای خوش بین نیستند چرا که قبلا هم چندین با استکبار با گفتگو کردن و سپس زیر آن زدن اثبات کرده بود که پایبند به عهد نیست ولی چون دولت مصمم به انجام مذاکره بود ایشان هم اجازه انجام آن را دادند اما ما ملت ایران ملت استواری هستیم و با مقاومت به نتایجی که می‌خواهیم می رسیم و پرچم این نظام مقدس را به صاحب اصلی آن صاحب الزمان تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه