سرویس: اجتماعی 11:55 - شنبه 19 خرداد 1397

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره):

امکان پرداخت فطریه به صورت آنلاین در سامانه‌های الکترونیکی کمیته امداد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت غیرحضوری فطریه و کمک‌های مردم برای افطار نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان گزینه‌های افطار و فطریه سامانه‌های الکترونیکی کمیته امداد افزوده شده تا مردم وجوهات خود را بپردازند.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالقاسم رستگار، مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد به ۴ بخش، (صدقات، ذکات، وجوهات شرعی و اکرام و محسنین) تقسیم می‌شود. البته در کنار این بخش ها، طرح‌هایی هم برای خرید مسکن، جهیزیه و کمک به تحصیل مددجویان وجود دارند که با کمک خیرین به طور جداگانه انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تمام تلاش ما استفاده از روش‌های الکترونیکی بود تا این روش‌ها جایگزین دریافت پول فیزیکی شود، افزود: بر همین اساس، در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از کمک‌های مردمی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی دریافت شد، اما برنامه کمیته در سال‌های آینده، رسیدن این میزان، به حدود ۸۰ درصد است.

رستگار در خصوص روش‌های الکترونیکی موجود برای پرداخت صدقات، گفت: پرداخت صدقات به طور تقریبی با استفاده از ۹ روش انجام می‌شود که یکی از آن ها، صندوق‌های الکترونیکی داخل مترو‌ها است که شهروندان با قرار دادن کارت‌های مترو خود هر بار می‌توانند ۳۰۰ تومان صدقه بپردازند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: صدقه پیامکی یکی دیگر از روش‌های موجود است که افراد با عضویت در این سامانه، هر ماه مبلغی را به عنوان صدقه پرداخت می‌کنند. همچنین، استفاده از آسان پرداخت و شماره گیری یک کد در تلفن همراه یکی دیگر از راه‌های پرداخت صدقه الکترونیکی است که حتی در آن پیش بینی شده که مردم انتخاب کنند صدقات شان در زمینه درمان، تحصیل و .. اختصاص پیدا کند.

رستگار با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با استفاده از سایت کمیته امداد و انتخاب گزینه نیکوکاری نیز نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند، ادامه داد: در این میان، بانک‌ها نیز در برنامه‌های خود دارای گزینه پرداخت صدقه هستند و این روش نیز یکی دیگر از راه‌های پرداخت صدقه الکترونیکی محسوب می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: استفاده از تلفن ملی گویا نیز یکی دیگر از روش‌های موجود برای پرداخت صدقات الکترونیکی است.

رستگار با اشاره به اینکه بر اساس آمار‌های سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان صدقه به روش الکترونیکی توسط مردم پرداخت شده که نسبت به سال ۹۵، حدود ۱۵ درصد رشد داشته است، گفت: هرچند، در حال حاضر، ما در ابتدای راه قرار داریم و درنظر داریم این میزان در سال‌های آینده بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان گزینه‌های افطار و فطریه نیز به این سامانه‌ها افزوده شده است، گفت: به مناسبت‌های مختلف مانند عید فطر، گزینه فطریه به سامانه‌های الکترونیکی افزوده می‌شود تا مردم بتوانند به طور غیر فیزیکی و الکترونیکی وجوهات خود را بپردازند.

انتهای پیام/میزان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.