سرویس: اخبار شهرستان 15:49 - جمعه 18 خرداد 1397

امام جمعه شهر ورزنه:

شعار مرگ بر آمریکا به یک گفتمان بین المللی تبدیل شده است

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: بزرگترین حامی صهیونیست آمریکاست و اصلی ترین شعار امروز هم مرگ بر آمریکاست و این شعار به یک گفتمان بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت:از خداوند متعال در خواست می کنیم که تقوی را توشه راه قیامت ما قرار دهد زیرا سفری که در پیش داریم سفری ابدی وپایان ناپذیر است وباید توشه ای تمام نشدنی همراه خود برداریم .

وی در ادامه افزود: در سفری که در پیش داریم توقف گاهایی وجود دارد که باید در این توقف گاه ها جوابگوی سئوالات باشیم وبه سلامت عبور کنیم پس انشان ها راهی جز بندگی خداوند را ندارند واگر بندگی کردند در آخرت سلطانی وپادشاهی خواهند کرد .

امام جمعه ورزنه به دو بعد انسان اشاره و تصریح کرد:انسان ها دوبعد دارند یکی بعد مادی،خاکی ودنیایی و بعد دیگر بعد روحانی ،ملکوتی وآسمانی است که به طرف هر بعدی برویم و آن را تقویت کنیم بعد دیگر ضعیف خواهد شد و انسان ها موظف هستند به بعد روحی وملکوتی خود توجه کنند و ماه رمضان فرصت خوبی است که این بعد را تقویت کنیم.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  به علت نامگذاری روز قدس درجمعه آخرماه رمضان اشاره واظهار داشت: یکی از دلایل نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) این است که در ماه انسان ها وبندگان شایسته مهمان خدا هستند ویک توجه ویژه ای به خدا دارند وخودرا نزدیک به خدا می دانند و این بندگی برای او صلاحیت استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را برای او فراهم آورده است اگر انسان به قرب الهی نزدیک می شوند باید ظلم ستیز باشند.

خطیب جمعه ورزنه  به اهمیت شعار مرگ بر آمریکااشاره و تصریح کرد: بعضی ها می گویند مرگ بر امریکا در قرآن نیامده پس نباید گفت وقتی خداوند متعال در قرآن کفار واهل عناد واهل ظلم را نام می برد وابراز تنفر می کند مصادق آن در همه زمان ها  به وضوح پیدا می شود .

حجت الاسلام شامحمدی به روایتی از امیرالمومنین اشاره واظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) می فرماید قرآن به سه قسمت تقسیم شده است که قسمت اول آن درباره ما اهلبیت و دشمنان اهلبیت سخن به میان آورده است در صورتی که اصلا اسم ائمه در فران نیامده است پس بدانیم آنانکه در قرآن بدنبال نام آمریکا هستند فکر آمریکایی در سر دارند .

امام جمعه ورزنه به اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام اشاره و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئله فلسطین ،مسئله اول جهان اسلام است یعنی اینکه ای مسلمانان هرکجا تجمعی دارید مدافع مظلوم باشید وامروز یکی از بزرگترین حامیان مظلمومان در جهان ایران اسلامی است و این مسئله در اولویت برنامه های ملت مسلمان ایران است.

وی اصلی ترین شعار ملت ایران اسلامی اشاره و افزود: بزرگترین حامی صهیونیست آمریکاست و اصلی ترین شعار امروز هم مرگ بر آمریکاست و این شعار به یک گفتمان بین المللی تبدیل شده است.

حجت الاسلام شا محمدی به سخنان رئیس جمهور امریکا اشاره و بیان داشت: رئیس جمهور بی خرد آمریکا گفته که بعداز خروج آمریکا از برجام رفتار رهبران ایران در منطقه تغییر کرده است وحضورشان کن رنگ شده امروز مردم مسلمان ایران با زبان روزه ودر این هوای گرم به رئیس جمهور امریکا خواهد فهماند که ایران اسلامی از هیچ ابرقدرتی ترسی ندارد و در راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه ورزنه به خروج امریکا از برجام اشاره واظهار داشت: همانطور که با خروج امریکا از برجام ملت ایران اسلامی برجام آمریکایی را به آتش کشیدند به همین زودی ها برجام اروپایی را هم به آتش خواهند زد وهیچ خوشبینی به اروپایی ها نخواهند داشت.

وی با هشدار به طرفداران داخلی آمریکا تصریح کرد: موجودات حقیر داخلی طرفدار آمریکا ماسته گری می کنند و جنایات امریکارا بزک کرده وبا چهره ای زیبا به مردم نشان می دهند که این کار از نظر فقهی حرام است و آنهایی که می گفتند برجام سایه جنگ را از سرایران اسلامی از بین برد سخت در اشتباه بودند وهستند چذاکه برجام قدرت حفاظت از خود را هم ندارد و سایه جنگ را حضور مردم در تمام صحنه ها از بین برده است.

حجت السلام شا محمدی به سخنان اخیر رهبر انقلاب اشاره وافزود: رهبر انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود مژده خوبی به مردم دادند و آن دستور آماده سازی مقدمات غنی سازی 190 هزار سودر بحث هسته ای را دادند که دولت باید مقدمات را فراهم کند روزهایی ما دلواپس بودیم واز بدعهدی دشمن وامروز همان ها که خوشبین به مذاکرات بودن دلواپس شده اندوما به دولواپسی خود انفتخار می کنیم.

امام جمعه ورزنه ضمن تبریک سالگرد زعامت رهبری معظم انقلاب بیان داشت: بعداز حضرت امام خمینی(ره) فرزند خلف ایشان که شخصی حکیم، استوار، شجاع،مدبر واستکبار ستیز سکاندار کشتی انقلاب اسلامی شد که با رهبری های حکمیانه ایشان این کشتی به سرمنزل نهایی خواهد رسید و آمریکا وایادی خارجی وداخلی ان بدانند که رهبر انقلاب ان شا الله تاظهور امام عصر زنده وسلامت خواهند بود وپرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن خواهد سپرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.