سرویس: اخبار شهرستان 15:12 - جمعه 18 خرداد 1397

امام جمعه اژیه؛

روز قدس، میراث امام خمینی(ره) در راه مبارزه با استکبار جهانی است/ ایران از تهدیدهای پوشالی واهمه ندارد

امام جمعه اژیه گفت: روز قدس مهم ترین میراث امام خمینی در راه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اژیه، اظهار کرد: وظیفه خود می دانیم از روزه داران و مردم متدین به خاطر برپایی مراسم شب های احیا و شهادت حضرت علی علیه السلام و امام خمینی رحمه الله علیه، تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: شب پرهیزکاران و متقین از دیدگاه امیرمومنان در خطبه ۱۹۳ که همان خطبه همام است، سه ویژگی مهم دارد؛ تلاوت و اندیشه در قرآن، شوق بهشت پس از شنیدن آیات تشویق و وعده بهشت و همچنین ترس از عذاب پس از شنیدن آیات مربوط به جهنم.

امام جمعه شهر اژیه با اشاره به شهادت مولا علی علیه السلام، افزود: وصیت ایشان به قمر بنی هاشم در مورد حمایت و یاری از امام حسین(ع) تا آخرین لحظه، حاوی نکات ارزنده ای است که همه مسلمانان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

حجتی فرد با تشکر از روزه داران و عموم امت حزب الله و پرسنل نیروی انتظامی و شهرداری به خاطر برپایی راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: روز قدس مهم ترین میراث امام خمینی رحمه الله علیه در راه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

وی در همین رابطه ادامه داد: این روز به عنوان نماد بارز مستکبرین در وحشی گری های اخیر در کشته و مجروح ساختن مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و معیارهای قانونی و انسانی در به شهادت رساندن یک پرستار خانم در حین کمک رسانی به مجروحین و محکوم کردن این حرکات وحشیانه است.

امام جمعه اژیه با بیان این که روز قدس دارای نکاتی در راه مبارزه با دشمنان اسلام است، گفت: نکته اول خودباوری، ایمان و اتکا به خداوند متعال است، بدین گونه که خداوند متعال وعده نصر و پیروزی و همچنین عدم دوستی و سازش با کفار را بیان نموده و با چنین باور و قدرت الهی و بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل را نابود و شهرهای حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می کنیم.

حجت الاسلام حجتی فرد ادامه داد: پرهیز از اختلاف و تفرقه و شناخت راه صحیح در مبحث مهم مبارزه با دشمنان اسلام و این که اختلاف و تفرقه اندازی نقشه جنگ روانی دشمن بوده، نکته دومی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: ما تا زمانی که سرگرم اختلافات و دودستگی باشیم از هدف اصلی یعنی مبارزه با دشمن دور می شویم و کسانی که شعار نه غزه نه لبنان را سر می دهند، موجودات حقیری هستند و در گمراهی خود دقیقا در مسیر جنگ روانی دشمن قرار گرفته اند.

خطیب جمعه شهر اژیه در تشریح نکته سوم، با اشاره به آیه شریف واعدو لهم ما استطعتم بالقوه، خاطر نشان کرد: باید هر روز بر توان علمی و نظامی افزوده شود و تمامی امت اسلام علی الخصوص کشور عزیز ایران که مهم ترین نقطه در بحث مبارزه با رژیم صهیونیستی و سایر مستکبرین است، در اوج قدرت و صلابت در ابعاد مختلف علمی، اقتصادی و نظامی باشند.

حجتی فرد در ادامه تأکید کرد: مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت ایران هیچگاه تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد و هم در محدودیت حبس هسته ای قرارگیرد و این که می گویند اگر ایران شکل معیوب برجام را نپذیرد جنگ خواهد شد این دروغ بزرگ است و ملت بزرگ ایران از این تهدیدهای پوشالی ذره ای واهمه به خود راه نمی دهند.

وی در ادامه ابراز کرد: مسئولان سازمان انرژی هسته ای بر طبق امر مقام معظم رهیری با ایجاد پیشرفت در صنایع هسته ای از یک طرف قدرت عظیم ایران را به رخ مستکیرین علی الخصوص رژیم صهیونیستی نشان داده و از طرف دیگر همانند ملت بزرگ ایران مشت محکمی را در دهان یاوه گویان زده و رژیم صهیونیستی را سرجای خود بنشانند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.