سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:52 - سه شنبه 26 فروردین 1393

استاندار اصفهان در آیین افتتاح و آغاز به کار شهرداری زیار

طومار شیخ بهایی مدرن ترین و کارشناسانه ترین سیستم در دنیاست/ سند حقابه مردم را به دستشان می دهم

استاندار اصفهان گفت: طومار شیخ بهایی مدرن ترین و کارشناسانه ترین سیستم در دنیای امروزی است که کشورهای خارج با ترجمه این سیستم، استفاده بهینه ای را در این راستا برده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق:  آیین افتتاح و آغاز به کار شهرداری زیار از توابع براآن جنوبی با حضور استاندار، مسئولین استانی و محلی در ورزشگاه غدیر این شهر و در جمع مردم خونگرم شهر زیار برگزار شد.

رسول زرگر پور استاندار اصفهان در راستای این مراسم صحبتی با مردم زحمت کش شرق اصفهان داشت و حضور خود در این مراسم را ادای دین نسبت به شهدای شرق اصفهان خصوصا 14 شهید زیار و عرض تبریک با آرزوی سالی پر برکت عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار شهرداری شهر زیار اظهار امیدواری کرد که با افتتاح شهرداری خیر و برکت و توسعه را در این شهر شاهد باشیم.

زرگر پور ایجاد شوراها را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما برای تمشیت امور کشور 2 نوع سیستم را دارا می باشیم و از آن می توان به سیستم حکومتی که در آن دولت و وزرا به نحوی به صورت غیر مستقیم انتخاب می شوند نام برد.

وی اداره شهرها که توسط انتخاب مستقیم مردم انجام می شود را در گروه دوم سیستم اداری کشور نام برد و افزود:  مردم به طور مستقیم شورا را به عنوان معتمدین خود انتخاب می کنند و به این طریق با رای شورا، شهردار انتخاب می شود و این مطلب موید این موضوع است که مردم در این جهت با نظارت مستقیم خود شهر را اداره می کنند و در این از انتخابات بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسئول استان اصفهان استفاده بیش از 5 برابر اعتبارات استان را در سیستم مردم و شوراها عنوان کرد و افزود: 600 تا 700 میلیارد تومان اعتبارات استان در سیستم دولتی و حدود 3800 میلیارد تومان در سیستم مردمی و شورا هزینه می شود و این نقش مردم و شوراها و اداره مردم توسط خودشان می باشد.

اصفهان شهری تر از دیگر نقاط کشور است

استاندار اصفهان با اشاره به حضور 85 درصد از مردم استان اصفهان در شهرها و قرار گرفتن در زندگی شهری تصریح نمود: 75 درصد از جمعیت کشور در 1200 شهر زندگی می کنند و با نظام شورا و مردمی اداره می شوند و این در حالی است که در استان اصفهان این آمار به 85 درصد می رسد و می توان گفت که اصفهان شهری تر از دیگر نقاط کشور است.

وی با ذکر این جمله که مزیت های شهری را به شهر زیار بیاوریم، خاطر نشان کرد: در ظاهر ممکن است شهری بودن ارزش باشد ولی در روستا زندگی کردن و نیت خالص و ذات پاک مردمان روستا قابل مقایسه با زندگی شهری نیست و این را کسی می گوید که 250 روستا را در زمان مسئولیت خود به شهر تبدیل کرده است و می بایست مواظب باشیم که مزیت شهری را در زیار داشته باشیم و معایب زندگی شهرنشینی را دور کنیم.

طومار شیخ بهایی ارزنده ترین سیستم

رسول زرگر پور با اشاره به مدرن و کارشناسی بودن طومار شیخ بهایی در دنیا عنوان کرد: مردمان قدیم زمانی که برای لایروبی کانال ها می خواستند کاری را انجام دهند به راحتی تقسیم کار می کردند و منتظر دولت و قول های چند ساله انها نبودند. همانطور که در بحث آب نیز مشاهده می کنیم که طومار شیخ بهایی که در زمان های قدیم شکل گرفت دقیق ترین سیستم در دنیاست و کشورهای دیگر با ترجمه این طومار سعی در استفاده از تجربیات آن را دارند و این در حالی است که ما از این تجربیات استفاده خوبی نکردیم و چیزی را جایگزین کرده ایم که چندان قابل دفاع نیست.

وی سیمای شهر زیار را پیشرفته تر از شهرهای دیگر تلقی کرد و گفت: با مشاهده شهر زیار متوجه سیمای پیشرفته این شهر می شویم و می توان در این رابطه متذکر شد که اسم روستایی بر مردم بوده است و لیکن رسم شما شهری می باشد.

ملاک موفقیت شهردار رضایت مردم است

استاندار با ذکر تجربیات چندین ساله خود به رسول داوودی شهردار شهر زیار خاطرنشان کرد: ملاک موفقیت شما در شهر زیار احداث پارک، خیابان و فرهنگسرا و غیره نیست بلکه ملاک مهم رضایت مردم از شماست که با هیچ چیز قابل قیاس نیست که گل لبخند را بر لبان مردم بنشانید و کارها را در راستای مطالبات شهروندان انجام دهید تا شهردار موفق باشید و دعای خیر مردم بدرقه راهتان باشد.

وی در آغاز به کار شهرداری زیار کمک مسئولین را جهت خودکفا شدن شهرداری بیان نمود و افزود: می بایست در اسرع وقت بودجه شهرداری بسته شود و می بایست دست شهردار را بگیریم و از عوارض و کمک ملی استان در راستای خود کفا شدن شهرداری کمک های ارزنده کنیم تا شهرداری زیار مانند شهرداری های همه استان به خود کفایی برسد.

این مقام مسئول با ذکر یک جمله در حمایت از مردم شرق اصفهان صحبت خود را به پایان رساند و گفت: از خدا خواسته ام تا زمانی که سند حقابه مردم را به دستشان دهم به من عمر دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.