سرویس: غیر تولیدی 08:00 - جمعه 18 خرداد 1397

روز جهانی قدس؛

روزی که فریاد «القدس لنا» در گوش جهان می‌پیچد؛همه به میدان می‌آییم

مردم انقلابی و همیشه در صحنه اصفهان همگام با ملت‌های آزادی‌خواه جهان امسال نیز فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود را بر سر آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی فرود می‌آورد.

به گزارش اصفهان شرق، با تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام “روز جهانی قدس” صفحه جدیدی در معادلات نبرد حق علیه باطل آغاز شد و موجودیت نامشروع رژیم منحوس صهیونیستی را روبه نابودی، سوق داد.

حمایت دولت‌های غربی از رژیم جنایتکار صهیونیستی به ویژه آمریکای سلطه گر سبب شده تا حیات نکبت بار این رژیم اشغال‌گر، شامل فهرستی از خون‌بارترین جنایات حقوق بشری آن هم در سکوت مرگ بار و خفت آمیز دولت‌های مرتجع عربی باشد.

بی شک استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمان عالم، یکی از اهداف اصیل و اساسی انقلاب اسلامی است. هدفی که مبنای مقاومت در کشورهای جهان اسلام قرار دارد و بر اساس همین مبنا در مقابل همه قدرت‌های شرق و غرب ایستادگی می‌کند.

در همین راستا روز قدس را باید روز صف‌آرایی همه مستضعفان در برابر ظلم‌ها و تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی دانست. روزی که نقطه عطفی در بیداری جهان اسلام و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان فرومایه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن شده است.

تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان و مسئولان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی روز جهانی قدس از مردم اصفهان برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردند.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیاز مردم ولایتمدار و آزاده اصفهان درخواست کرد تا در راهپیمایی روز قدس همچون گذشته باعزت و شکوه مثال‌زدنی حاضر شوند و دفاع خودشان را از مظلومان عالم به‌خصوص فلسطین اعلام کنند.

وی تأکید کرد: حضرت آقا در بیانات اخیرشان جوانان و ملت‌های اسلامی را به انجام یک حرکت بزرگ دعوت کردند.

ورشکستگی و زوال تفکر صهیونیستی در منطقه مشهود است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان و زواره با دعوت مؤمنین و مسلمانان روزه‌دار برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شد و یادگار ماندگاری از ایشان باقی ماند.

وی با بیان اینکه امت آزاده ایران اسلامی فردا یک‌صدا در مهم‌ترین مسئله سیاسی- اجتماعی و جهانی مسلمانان که همان آزادسازی قدس شریف حاضر خواهند شد، گفت: به خواست خدا مردم فردا در کنار ملت مظلوم فلسطین برای رهایی قدس از دست رژیم جنایتکار صهیونیستی پر ابهت شرکت می‌کنند و در این راه هر قدمی که برمی‌دارند طبق آیات قرآن و طبق اعتقاد و باورهای ما دارای اجر و حسنه است.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی نژاد با اشاره به قسمتی از آیه 120 سوره مبارکه توبه که خداوند در آن می‌فرماید «لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ»، گفت: هر قدمی که در پستی‌وبلندی برداشته می‌شود و سبب خشم کفار می‌گردد عمل صالحی برای مؤمن نوشته می‌شود و این راهپیمایی حتماً یکی از مصادیق این آیه شریفه است.

وی حضور مردم را جواب دندان‌شکنی به اقدام اخیر ترامپ و آمریکا برای جابجایی سفارتشان به قدس شریف عنوان و تصریح کرد: روزبه‌روز در منطقه شاهد ورشکستگی و زوال تفکر صهیونیستی خواهیم بود.

شاهد راهپیمایی گسترده روز قدس حول محور ولایت خواهیم بود

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بیان گوهربار رهبر معظم انقلاب در سال 94 که فرمودند «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.»، اظهار داشت: مردم ما هوشیارانه و با اتحاد و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای حول محور ولایت در راهپیمایی روز قدس گسترده حضور پیدا خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این راهپیمایی در سایر بلاد و کشورهای اسلامی نیز باشکوه انجام بپذیرد.

روز قدس، روز صف‌آرایی همه مستضعفان در برابر ظلم‌ها و تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی است

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان نیز با صدور پیامی مردم ولایتمدار و همیشه درصحنه‌ استان را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در این پیام آمده است: روز قدس، روز استقامت، عدالت‌خواهی و اتحاد دنیای اسلام و روز انسجام جهانی و صف‌آرایی همه مسلمانان و بلکه همه مستضعفان در برابر ظلم‌ها، تجاوزها و خون‌ریزی‌های رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی است. پیام روشن روز جهانی قدس، به‌عنوان یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که می‌فرمود: «همچنان مسئله قدس اولین مسئله جهان اسلام و مسلمانان عالم است»، این است که جمهوری اسلامی ایران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر میل قدرت‌های استکباری کنار نمی‌گذارد و همچنان پیشتاز این حرکت مبارک باقی خواهد ماند.

در ادامه این پیام تأکید شده است: ملت رشید و شجاع ایران همواره روح آزادیخواهی و عدالت‌طلبی را در جهان به معرض نمایش گذاشته و دفاع از عدالت و ملت‌های مظلوم و ستمدیده را سرلوحه آرمان‌های خود قرارداده است. حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به‌ویژه در شرایط جدید منطقه‌ای و عهدشکنی‌های استکبار جهانی و جنایت‌های روزافزون رژیم صهیونیستی درواقع لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، تجدید پیمان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌باشد.

مهرعلیزاده عنوان کرده است: اینجانب همگام با دولتمردان دولت تدبیر و امید از عموم مردم غیور و ولایتمدار و شهیدپرور استان اصفهان دعوت می‌نمایم، همچون سال‌های گذشته همگام با آحاد ملت با حضوری گسترده در این راهپیمایی باشکوه بار دیگر همبستگی، صلابت و بیداری اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

مسیرهای سه گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان به‌شرح زیر است:

مسیر شماره یک: مسجدالاقصی، چهارراه فلسطین، خیابان فردوسی، پل فردوسی، خیابان شیخ صدوق، خیابان نیکبخت شرقی، مصلی نماز جمعه

مسیر شماره دو: مسجد الهادی (ع) میدان انقلاب اسلامی، خیابان کمال اسماعیل، پل فردوسی، خیابان شیخ صدوق، خیابان نیکبخت شرقی، مصلی نماز جمعه

مسیر شماره سه: مسجد موسی بن جعفر (ع)، خیابان حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، بلوار آیینه خانه، پل فردوسی، خیابان شیخ صدوق، خیابان نیکبخت شرقی، مصلی نماز جمعه

شروع راهپیمایی از ساعت 10 صبح و شروع مراسم در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت 12 درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.