اصفهان شرق

تحریم‌ها بمانند هیچ تعهدی به برجام نداریم

کدخبر: 169041
1397/03/17 در ساعت 16:00

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره آغاز فعالیت‌های هسته‌ای اظهار کرد: اصل فلسفه برجام با تمام انتقادهایی که به آن وارد بود، این بود که تحریم‌ها برچیده شود، اگر بخواهد تحریم باقی بماند و یا بدتر، افزایش پیدا کند و از طرفی، انرژی هسته‌ای‌مان را محدود کنیم منطقی نیست.

وی با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای و توافق نهایی با این هدف بود که در قبال محدود شدن انرژی هسته‌ای تحریمی هم وجود نداشته باشد، افزود: با این شرایط پایبندی به توافق نه عقلانی، نه شرعی و نه حقوقی است، برجام با خروج آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید از لحاظ قانونی نقض شده است و این حق برای ما محفوظ است که فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قدم اول در چارچوب برجام افزایش سانتریفیوژ را خواهیم داشت و ادامه این توافق بسته به رفتار کشورهای حاضر در توافق دارد، چنانچه در فرصت محدود آینده مشخص شد که قرار نیست تحریم‌ها لغو شود، هیچ تعهدی به برجام نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: البته صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ما بارها از سوی آژانس انرژی اتمی تأیید شده و قرار نیست در آینده هم انرژی هسته‌ای ما صلح‌آمیز نباشد اما آن میزان که برای نیاز کشور لازم داریم را تولید خواهیم کرد.

فولادگر با اشاره به بازگشت تحریم‌ها و افزایش فشارها بر ایران یادآور شد: یکی از راه‌حل‌ها در سیاست خارجه قوی‌تر کردن رابطه با سایر کشورهاست، تیم دیپلماسی کشور تا جایی که بتواند باید با اروپایی‌ها، چین و روسیه و همین‌طور کشورهای منطقه دیپلماسی فعال‌تری را در پیش بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌حل تحریم‌ها در بحث اقتصادی همان موضوعی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و چیزی به جز اقتصاد مقاومتی نیست، شاخصه‌های این اقتصاد هم شمرده شده و وظیفه مسؤولان است که در این راستا حرکت کنند.

انتهای پیام/فارس