سرویس: اقتصادی 13:09 - پنجشنبه 17 خرداد 1397

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز؛

طرح بخشودگی جرایم وام کشاورزان به کجا رسید؟

یک مقام مسئول گفت: براساس ابلاغ دیوان عدالت اداری،جرایم تسهیلات کشاورزان تا سقف صد میلیون تومان بدون محدودیت تعداد فقره وام ها مورد بخشودگی قرار می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز  درباره آخرین وضعیت بخشودگی سود و جرائم بانک ها به کشاورزان ،اظهار کرد: براساس مصوبه سال گذشته مجلس در زمینه بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزان تا سقف یک میلیارد ریال،بانک ها سلیقه ای عمل کردند و تنها برای هر کشاورز یک فقره وام مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعدادتسهیلات به هیچ وجه حائز اهمیت نیست، افزود: براساس قانون، کشاورزان هر تعداد تسهیلات که تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کرده باشند، در صورت تعویق در پرداخت اقساط مشمول این مصوبه می شوند.

اسدی ادامه داد: با توجه به شکایتی که یکی از کشاورزان فعال یکی از استان ها به دیوان عدالت اداری کرد، حکم به نفع کشاورزان صادر شد به طوریکه هر تعداد تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان مشمول قانون بخشودگی سود و جرائم بانکی قرار می گیرد که ابلاغ این موضوع در چند روز اخیر، حرکت بزرگی در تاریخ بخش کشاورزی است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان تصریح کرد: 80 درصد کشاورزان بدهکار بانک های کشور هستند که به سبب سودهای مضاعف امکان پرداخت بدهی را ندارند؛ بنابراین  انتظار می رود بانک مرکزی هر چه سریع تر نسبت به اصلاح  آیین نامه موجود در این زمینه اقدام کند تا نظام بانکی کشور  هر چه سریع تر از این بن بست بزرگ خارج شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.