سرویس: خواندنی ۱۷:۵۷ - چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

سه تکنیک ساده لاغری

چگونه وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟

راه های بسیاری برای از دست دادن وزن با سرعت بالا وجود دارد. با این حال، بسیاری از آنها خیلی زود شما را گرسنه و ناراضی خواهد ساخت. اگر اراده ای آهنین ندارید، پس گرسنگی شما را به سرعت وادار می کند رژیم های غذایی سخت را رها کنید.

به گزارش اصفهان شرق، هدف اصلی برنامه‌ای که به شما می‌دهیم این است که زود ناامید نشوید. با این برنامه کربوهیدرات‌ها را بین ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز حفظ می‌کنید و کلسترول مورد نیاز خود را از پروتئین و چربی‌های سالم دریافت می‌کنید. تکنیک‌هایی که به شما آموزش می‌دهیم سه خاصیت فوق العاده دارد:

اشتها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کمک می‌کند به سرعت، بدون گرسنگی، وزن کم کنید.

سلامت متابولیسم خود را بهبود دهید.

در این مطلب سه پیشنهاد ساده برای کاهش وزن سریع داریم:

۱. شکر و نشاسته نخورید

مهم‌ترین قسمت لاغری کاهش قندو نشاسته‌ها (کربوهیدرات‌ها) است.

وقتی این کار را می‌کنید، میزان گرسنگی شما پایین می‌آید و شما کالری کمتری مصرف می‌کنید.

در حال حاضر به جای سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی، بدن شما شروع به تغذیه از چربی‌های ذخیره شده می‌کند.

یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات‌ها این است که سطح انسولین را کاهش می‌دهد و کلیه‌های شما را از سدیم و آب تخلیه می‌کند واین باعث کاهش وزن

می‌شود. در طول هفته اول لاغری شکر ون شاسته را حذف کنید تا چربی بدن خود را کاهش دهید.

البته توصیه می‌شود منابع کربوهیدرات سالم مانند جو، برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره را یک روز در هفته حتماً مصرف کنید.

۲. پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده‌های غذایی شما باید شامل منبع پروتئین، منابع چربی سالم و سبزیجات کم کالری باشد.

با پختن وعده‌های غذایی به این روش به طور خودکار مصرف کربوهیدرات خود را به میزان توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز بر می‌گردانید.

منابع پروتئین:

 گوشت: گوشت گاو، مرغ، بره و …

 ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، میگو و …

 تخم مرغ: تخم مرغ‌های کامل با زرده بهترین هستند

۳. سه بار در هفته ورزش کنید

لازم نیست برای کاهش وزن در این برنامه، سخت ورزش کنید، اما توصیه می‌شود که ۳ تا ۴ بار در هفته برای سلامت خودتان هم که شده به ورزشگاه بروید. به خصوص ایروبیک و بلند کردن وزنه برای شما مفید خواهد بود.

با بلند کردن وزنه، شما کالری زیادی را می‌سوزانید و از توقف متابولیسم شما جلوگیری می‌شود، که یک عارضه جانبی از دست دادن وزن است. مطالعات در مورد رژیم‌های کم کربوهیدرات نشان می‌دهد که شما حتی می‌توانید کمی عضله در قبال از دست دادن مقدار قابل توجهی از چربی بدن به دست بیاورید.

 انجام بعضی تمرینات ورزشی مثل راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن هم می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.