سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - دوشنبه 25 فروردین 1393

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد:

بهشت‌آباد، خط قرمز وزیر نیرو و نمایندگان اصفهان است/ طرح استیضاح وزیر نیرو کلید خورد

نماینده مردم مبارکه در مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز اصفهان و نمایندگان استان با وزیر نیرو، تونل بهشت آباد است، گفت: طرح استیضاح وزیر نیرو با امضای ۱۰ نماینده تاکنون کلید خورده و در حال گرفتن امضا از دیگر نمایندگان هستیم.

به گزارش اصفهان شرق: علی ایرانپور در خصوص حرکت روز گذشته نمایندگان چهارمحال در بلند کردن پلاکارد در جلسه علنی مجلس مبنی بر اعتراض به حفر تونل بهشت آباد، اظهار داشت: متاسفانه حساسیت های بی مورد استان های مجاور در خصوص موضوع آب این روزها به ژست های انتخابی تبدیل شده است چرا که این نمایندگان بدون توجه به نتیجه عواقب کار خود و اینکه چقدر خواسته هایشان کارشناسی شده، اقدام به کار غیرقانونی در صحن علنی مجلس می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بحث تونل بهشت آباد ۱۲سال پشتوانه کار کارشناسی دارد، افزود: بهشت آباد طی دو سال گذشته به واسطه کارشناسی های صورت گرفته بر آن بیشتر مطرح و پررنگ شد و اگر ایراداتی داشت به طور قطع طی چند سال گذشته اصلاح شد و برای اجرای نهایی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس بیان داشت: طرح بهشت آباد به عنوان چشم اندازی بلند مرتبه برای تامین آب شرب اصفهان به عنوان پرجمعیت ترین استان کشور در نظر گرفته شده است.

وی با انتقاد به تصمیم وزارت نیرو مبنی بر اینکه بهشت آباد از تونل به لوله برای آبرسانی به اصفهان تبدیل شود، گفت: طی سال های گذشته هزینه های بسیاری از سوی بیت المال برای بررسی بهشت آباد صورت گرفت و اکنون توقف طرح اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

ایرانپور همچنین تاکید کرد: متاسفانه طی یک دهه گذشته بسیاری از مسئولان استان در خصوص موضوع آب استان کوتاهی کردند و نتوانستند از حقوق بیت المال و مردم اصفهان دفاع کنند.

وی همچنین به موضع گیری ها و تصمیمات وزیر نیرو در خصوص بهشت آباد اشاره کرد و گفت: به دلیل این تصمیمات یک طرفه از روز گذشته بحث استیضلاح وزیر نیرو کلید خورده و از سوی نمایندگان اصفهان در حال جمع کردن امضا هستیم.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز استان اصفهان و نمایندگان آن با وزیر نیرو تونل بهشت آباد است، تصریح کرد: ما به هیچ عنوان از اجرای تونل بهشت آباد کوتاه نمی آییم و اعلام می کنم وزارت نیرو اگر در اجرای این طرح کوتاهی کند به شدت با آن برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حیات اصفهانی ها، زاینده رود، محیط زیست، تالاب گاوخونی، صنعت و کشاورزی استان به بهشت آباد وابسته است عدم اجرای این پروژه به طور قطع استیضاح وزیر نیرو را نهایی خواهد کرد.

ایرانپور همچنین یادآور شد: در خصوص این طرح به معاون وزیر نیرو به صورت تلفنی تذکر دادیم که در صورت کوتاهی در برابر بهشت آباد شاهد برخورد جدی از سوی نمایندگان اصفهان خواهند بود.

وی تاکید کرد: تونل بهشت آباد فقط یه طرح استانی نیست و فواید آن تنها عاید اصفهان نمی شود بلکه عواید حاصل از اجرای کامل تونل به سود کشور خواهد بود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.