سرویس: اقتصادی 09:30 - سه شنبه 15 خرداد 1397

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد؛

ضرورت توزیع عادلانه آب شرب در اصفهان/ نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده‌رود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به کاهش 20 درصدی آب شرب اصفهان گفت: آب و فاضلاب اصفهان سیستم هوشمندی را طراحی کرده تا بتواند این کاهش آورد را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند تا آب در تمامی شهرستان‌های اصفهان به صورت یکسان توزیع شود.

به گزارش اصفهان شرق،  محمد حاج‌رسولی‌ها که به منظور بررسی شرایط آبی اصفهان به این استان سفر کرده بود با تأکید بر این که در سال جاری سخت‌ترین شرایط آبی دهه‌های اخیر این منطقه را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده‌رود در سال جاری اتفاق افتاده است.

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، آورد امسال سد زاینده رود به 500 میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید به طبع جدای از محدویت‌های بخش کشاورزی ناچار هستیم محدویت‌های برای بخش شرب نیز اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: این محدویت برای بخش شرب شامل طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ هم می‌شود که تقریبا 4 تا 5 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است؛ در برنامه پیش‌بینی شده تا امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش تحویل آب شرب داشته باشیم.

حاج رسولی‌ها با تأکید بر این که کاهش یادشده باید در تمامی شهرستان‌ها به صورت یکسان توزیع شود، ادامه داد: آب و فاضلاب اصفهان نیز سیستم هوشمندی را طراحی کرده است تا بتواند این کاهش آورد را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند.

وی در پایان اذعان داشت: بر اثر بارش‌های نسبتاً مناسب اردیبهشت‌ماه شرایط اندکی بهبود یافته است؛ در غیر این صورت امروز با وضعیتی بسیار دشوارتری برای تامین منابع آبی استان مواجه بودیم که با این روند امیدواریم بتوانیم کاهش تحویل 20 درصدی آب شرب به اصفهان را قدری کمتر کرده و در جلسه بعدی شورای حوضه آبریز زاینده‌رود مقداری شرایط کمبود را تعدیل کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.