سرویس: غیر تولیدی 13:09 - دوشنبه 14 خرداد 1397

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت:

نهضت امام خمینی(ره) جهان را بیدار کرد/ امام مقبولیت عمومی داشت

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان گفت: نهضت امام خمینی(ره) منجر به تشکیل انقلاب اسلامی و مایه بیداری جهان شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، استاد حوزه و دانشگاه اصفهان در گرامیداشت سالروز رحلت ملکوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی در گلستان شهدای اصفهان به ابعاد نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رهبران کشور و جوامع مختلف تاکنون نهضت هایی را ایجاد کرده اند اما نهضت آن ها تبدیل به انقلاب و یک حرکت گسترده نشده است.

وی افزود: شخصیت و توان و ظرفیت امام خمینی(ره) منجر به تشکیل یک انقلاب و حرکت تداوم دار از یک نهضت شد و اطرافیان حضرت امام(ره) هم تشکیل چنین انقلاب و رشد نهضت را پیش بینی نمی کردند.

نیلی پور با اشاره به نهضت امام راحل و آثار آن در جامعه بشری، تصریح کرد: نهضت امام خمینی(ره) منجر به تشکیل انقلاب اسلامی  و مایه بیداری جهان شد و فریاد آزادی، استقلال و عزت این نهضت و انقلاب در سراسر دنیا پیچیده است.

وی ادامه داد: دیدهای کوتاه مانع از شناخت واقعی امام خمینی(ره) شده و باید برای شناخت شخصیت بزرگ امام راحل و نهضت و انقلاب ایشان دید بلند و جامعی داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه صداقت نیت و همت عالی رهبر کبیر انقلاب برای همه شناخته شده بود، خاطرنشان کرد: امام(ره) مقبولیت عمومی و خاصی داشت و همین موضوع منجر به همراهی خوب مردم با ایشان شد و جوانان در همراهی با او حاضر به جانفشانی بودند و جانشان را در جنگ و مبارزه با دشمن فدا کردند.

انتهای پیام/شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.