سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:44 - دوشنبه 14 خرداد 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

تأمین مالی سامانه دوم آبرسانی اصفهان از سوی دولت ضروری است/ محرومیت اصفهان از حق‌آبه شرب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای اخیر جلسات متعددی در خصوص مسأله آب اصفهان برگزار شد و از جمله آن‌ها می‌توان به جلسه با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با تأمین مالی سامانه دوم آب اصفهان اشاره کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر  در رابطه با مشکلات به وجود آمده در قطعی آب اکثر مناطق شهر اصفهان و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص آن اظهار کرد: طی روزهای اخیر جلسات متعددی در خصوص مسأله آب اصفهان برگزار شد و از جمله آن‌ها می‌توان به جلسه با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با تأمین مالی سامانه دوم آب اصفهان اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که مسؤولان ملی و همچنین مدیران سازمان برنامه و بودجه با تأمین مالی این طرح موافقت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حتی اگر دولت نیز توانایی اعطای بودجه به این طرح را نداشته باشد، متقاضی از بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح وجود دارد و دولت می‌تواند تضامین لازم برای ایجاد این مشارکت را فراهم کند.

* برداشت‌های بالادست کنترل شود

وی اذعان کرد: درخواست دیگری که از دولت صورت گرفته در خصوص برداشت‌های غیرمجاز در بالادست رودخانه است و در روزهای اخیر خصوصاً از دولت خواسته‌ایم مصوبات کارگروه ملی آب در این رابطه را عملی کنند.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 تأکید کرد: از مجموع آبی که در این شرایط سخت کم‌بارشی در رودخانه رها می‌شود و صرفاً باید به مصارف شرب برسد، کمتر از نصف آن به مقصد می‌رسد و معتقدیم دولت باید اقدامات لازم در خصوص اضافه برداشت‌ها در بالادست، چه در استان چهار محال و بختیاری و چه در استان اصفهان را انجام دهد.

وی ادامه داد: حدود 75 درصد برداشت‌های غیرمجاز، بدون مجوز و خارج از سهمیه در استان چهار محال و بختیاری صورت گرفته و مابقی در استان اصفهان است و در هر کجا که این اقدام غیرقانونی انجام می‌گیرد باید با آن برخورد شود.

* اصفهان محروم از دریافت حق‌آبه شرب

فولادگر یادآور شد: در حال حاضر اصفهان حتی کمتر از حق‌آبه شرب خود نیز دریافتی دارد و تأمین آب شهرستان با کمک چاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از شرکت آب و فاضلاب استان درخواست کردیم حداکثر نظارت بر آب چاه‌های وارد شده به شبکه را داشته باشند و لازم است که چاه‌های مذکور همگی دارای پروانه بهداشتی باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام داشت: از مردم عزیز خواهشمند هستیم که حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند و از آب شرب برای مصارف غیرشرب استفاده نکنند.

* تخصیص آب سایر استان‌ها کاهش یافت

وی در خصوص کاهش تخصیص آب به سایر استان‌ها نیز عنوان کرد: بر اساس تصمیماتی که صورت گرفته تخصیص آب به سایر استان‌های مصرف‌کننده آب زاینده‌رود نیز کاهش یافته است اما وضعیت اصفهان در تأمین آب شرب از سایر استان‌ها وخیم‌تر است.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 همچنین تصریح کرد: از مصرف‌کنندگان بالادست استدعا داریم که برداشت‌های غیرمجاز را قطع کنند تا تأمین آب شرب مردم پایین‌دست با مخاطره مواجه نشود.

* زمان بری 3 ساله تکمیل تونل سوم کوهرنگ

وی همچنین در خصوص آغاز به کار پروژه تونل سوم کوهرنگ نیز ابراز داشت: با اقداماتی که صورت گرفته، احداث سد تونل سوم آغاز شده و پیمانکار در حال انجام فعالیت اجرایی است و پمپاژهای موقت برای کمک به جریان آب نیز آغاز شده است اما تکمیل این پروژه حدود سه سال زمان خواهد برد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.