سرویس: سیاسی 23:57 - یکشنبه 13 خرداد 1397

ایرادات FATF در دست نمایندگان مجلس؛

حاجی‌دلیگانی: مجلس از خطرات کنوانسیون استعماری آگاه باشد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: 9 ایراد الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته تا وکلای ملت با آگاهی کامل در جریان خطرات تصویب این کنوانسیون استعماری قرار گیرند.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز پشتیبانی نیروی زمینی سپاه در شاهین‌شهر اظهار کرد: 9 ایراد الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته تا وکلای ملت با آگاهی کامل در جریان خطرات تصویب این کنوانسیون استعماری قرار گیرند.

وی افزود: یکی از ایرادات این کنوانسیون موسوم به FATF، تبعیت از تروریسمی است که آمریکا موافق آن است؛ این دولت زورگو و حامی رژیم غاصب صهیونیسم، جنبش‌های آزادی‌خواه هم چون جنبش‌های حماس و حزب‌الله را گروه‌های تروریستی می‌داند و از گروه‌های واقعی تروریستی داعش و جبهه النصره حمایت‌های مالی و نظامی می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس معاهده وین، کشورها در پیوستن به معاهدات بین‌المللی نمی‌توانند شرط بگذارند، در این صورت حتی اگر نمایندگان مجلس با شروطی به معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم رأی آری به دهند از نظر مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار است و فقط مصرف داخلی دارد.

وی به مثال دیگری درباره خطرات پیوستن به این کنوانسیون اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو این کنوانسیون از این‌ پس، قهرمانان ملی کشورمان را که با تروریست‌ها جنگیده‌اند را می‌توانند در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار دهند.

حاجی‌دلیگانی با انتقاد از این‌که دولت اصرار دارد کشورمان به این کنوانسیون خسارت‌بار بپیوندد خاطرنشان کرد: دولت‌مردان بدانند مبادلات ارزی کشوری با پیوستن به (FATF) تسهیل نخواهد شد همان‌گونه که مبادلات ارزی کشور با دلار پس از برجام بهتر نشد.

وی راهکار عملی دولت و مجلس را برای حل مشکلات اقتصادی کشور، نپیوستن به این معاهده بین‌المللی، وحدت آحاد مردم حول محور ولایت و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: راه دیگر مقابله با (FATF)، جابجایی مدیران با تفکر جهادی و باانگیزه به‌جای مدیران اقتصادی غرب‌گراست، برخی از مدیران ارشد کشور شعار حمایت از اقتصاد مقاومتی را می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مسؤولان کشور هوشیار باشند که آمریکا، کشورهای اروپایی عضو برجام و هم‌پیمانان عبری و عربی آن‌ها به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و محدود ساختن نفوذ منطقه‌ای ایران پس از اجرای کنوانسیون‌های مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.