سرویس: اجتماعی » ماهواره 11:55 - یکشنبه 13 خرداد 1397

بررسی‌ها نشان می دهد؛

سقوط چشمگیر رنکینگ تلگرام در ایران

بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از فیلترینگ تلگرام در ایران، رنکینگ این پیامرسان به رتبه ۸۸ در ایران و ۲۹۲ در جهان سقوط کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، پیام‌رسان تلگرام مدت‌ها بود که بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه که کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد و این روند موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده بود. بر همین اساس در تاریخ 10 اردیبهشت با صدور دستور قضایی پایان کار تلگرام در ایران اعلام شد. دادستانی تهران اعلام کرد بر اساس حکم قضایی صادر شده کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلفند از این تاریخ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند.

با اعلام خبر فیلترینگ تلگرام در ایران، برخی با انتقاد از این تصمیم، اعلام می‌‌کردند که ما توان مقابله با این پیام‌رسان را نداریم و این طرح شکست خواهد خورد. اما بررسی‌های به عمل آمده از سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون و یکی از ابزارهای رتبه بندی است، نشان می‌دهد که پس از اعمال محدودیت برای تلگرام در ایران، رتبه این پیام‌رسان در کشور و در جهان کاهش چشمگیری داشته است.

رتبه تلگرام در تاریخ 15 اردیبهشت یعنی 4 روز پس از فیلترینگ، در ایران 15 و در جهان 260 بود.

افت شدید رنکینگ تلگرام بعد فیلترینگ +تصاویر

اما امروز (12 خرداد)  رتبه این پیام‌رسان با تنزل  66 پله‌ای در ایران و 32 پله‌ای در جهان، به رتبه 81 در کشور و 292 در دنیا سقوط کرده است.

تلگرام

این میزان سقوط رنکینگ تلگرام در این مدت کوتاه نشان می‌دهد که فیلترینگ این پیام‌رسان در ایران، نه تنها با شکست مواجه نشده بلکه تأثیر بسزایی در کاهش استفاده مردم از تلگرام داشته است.

همچنین بازدید آدرس اینترنتی telegram.me که برای کانال‌ها و صفحات تلگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در چند هفته‌ی اخیر با تنزل 590  پله‌ای به رنک 2147 در جهان و 724 در ایران سقوط کرده که این نشان از افت بازدید و کاهش میل مخاطبان به تلگرام دارد.

تلگرام

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.