سرویس: اجتماعی 14:48 - شنبه 12 خرداد 1397

رئیس شورای شهر کوهپایه:

مرمت و بازسازی آثار باستانی، مهم ترین رویکرد شورای شهر کوهپایه خواهد بود/ وجود 30 اثر تاریخی کوهپایه را منحصر به فرد کرد

ضیایی رئیس شورای شهر کوهپایه گفت: حدود ۳۰ اثر تاریخی در شهر کوهپایه وجود دارد که پتانسیلی بسیار عالی و ارزمنشد برای شهر کوهپایه است و وظیفه ما احیای آثار تاریخی و نگهداری آن است.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان قوام الدین ضیایی، اظهار کرد: خوشبختانه شهر کوهپایه با قدمت تاریخی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سال با توجه به آثار و شواهد موجود، امروزه دارای زیر ساخت‌های بسیار مطلوب و قابل توسعه در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به وظایف شورای اسلامی شهر، افزود: بنا به رویکرد ذاتی شورای شهر و توجه تام به تمام جنبه های مختلف بعد از تاریخ اول شهریور 96 که این شورا اغاز به کرد و با جلسات هم اندیشی به نیت همسویی و همگرایی بیشتر و تفاهوم و همدلی بین اعضا و به نیت تحقق اهداف و انتظارات مردم نسبت تشکیل جلسات در گزینش شهردار و احراز تصدی این ارگان دولتی_ عمومی در خدمات رسانی با مد نظر قرار دادن ۲۰ پارامتر و شاخصه خاص، اتفاق افتاد.

رئیس شورای شهر کوهپایه با اشاره به قدمت بیش از ۵۵ ساله شهرداری کوهپایه، تصریح کرد: برای انتخاب شهردار ۲۴ نفر را با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را گزینش کردیم و در نهایت با توجه به تجارب، نگاه عموم، حسن عملکردی، بومی بودن، پاکدستی، اشرافیت به تمامی امور و صداقت کاری نهایت بر این شد که اقای علیخانی به عنوان شهردار گزینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: شروع کار رسمی شهردار مقارن بود با کسری بودجه سال ۹۷ و پیشنهاد بودجه به شورا رسید و بودجه با ۳ میلیارد‌و ۶۵۰ میلیون تومان با رویکردی با سه هدف‌ ایجاد فضای شهر ایده ال با نکو سازی، حفظ میراث فرهنگی و برنامه ریزی برای رونق بخشی به بافت قدیم در پیش گرفته شد.

ضیایی در ادامه گفت: با این رویکرد شورا، ملزم به این شدیم بودجه های خاصی را در این ۳ مقطع تقسیم بندی کنیم و نهایتا برای این‌که بتوانیم توانمند و با چشم انداز این راه را جلو بریم و جامع هدف ما تعیین و مشخص باشد مجبور به برنامه ریزی بودیم این برنامه ریزی با استفاده از کارشناسان زبده استان انجام گرفت.

قوام الدین ضیایی بیان کرد: برای تحقق این اهداف نیاز به یک نقشه راهبردی، دقیق و جامع از وضع موجود به منظور انالیز کردن وضعیت بود که در محدوده و حریم شهر جهت مدون نمودن برنامه و تهیه جامع هدف بوده که با دعوت مشاوران نقشه برداری وضعیت محیط شهر به صورت کامل در ان لحاظ شد و در این مسیر چشم انداز ۲۰ ساله برای شهر ترسیم شد

رئیس شورای شهر کوهپایه اذعان کرد: در این چشم انداز شاخصه‌های چون برداشت و تعیین محدوده بافت ناکارامد شهری که به سه محدوده تقسیم شد و با تصویب دولت برای وام‌های ۴ درصد برای احیای بافت‌های فرسوده که می‌تواند انگیزه ای برای احیا این بافت باشد و به تسریع آن کمک کند.

قوام الدین ضیایی اظهار کرد: با این برنامه احیای بافت قدیم شهر و پویا نمودن آن، ترغیب شهروندان به ساخت مخروبه‌های که در مالکیت ان‌هاست، امکان استفاده از بسته های حمایتی دولت، جلوگیری از هزینه های گزاف برای قشر اسیب پذیر و ایجاد درامدهای موقت برای شهرداری و جلوگیری از افزایش قیمت زمین در سطح شهر و وقتی محله‌ها و بافت‌های قدیم از این نابهنجاری خارج شد به طبع ایجاد یک امنیت در سطح شهر نیز اتفاق خواهد افتاد.

ضیایی افزود: برای نکو سازی و رسیدن به یک شهر ایده‌ال برای امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را پیش بینی کردیم و ۱۵۰۰۰ هزار جدول را با کیفیت بسیار مطلوب تولید کرده و تمام محله‌ها و نقاط شهر که نیاز به پیاده‌رو سازی و جدول گذاری و مرمت به بازسازی را داشته باشد در دستور کار داریم و در طول شش ماه این‌کار را انجام خواهیم داد.

وی اصلی‌ترین رویکرد و برنام شورای شهر کوهپایه را مرمت و بازسازی حفظ میراث فرهنگی و اثار باستانی معرفی و تصریح کرد: شهر کوهپایه دارای اثار باستانی بسیار منحصر به فرد و متنوع است که متاسفانه گذر زمان و عدم توجه باعث تخریب بسیاری از ان‌ها شده اما هنوز هم دیر نیست و با انجام ان بتوانیم شهری داشته باشیم با جذب و جلب توریست و ایجاد درامد قابل قبول برای شهروندان داشته باشید.

رئیس شورای شهر کوهپایه خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ اثر تاریخی در شهر کوهپایه وجود دارد که پتانسیلی بسیار عالی و ارزمنشد برای شهر کوهپایه است.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.