سرویس: اخبار شهرستان 14:21 - شنبه 12 خرداد 1397

با هدف آموزش تلاوت صحیح قرآن؛

برگزاری جلسات تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در روستای جزه/ تصاویر

در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۷ هر روزه چند ساعتی قبل از اذان مغرب و عشاء اهالی روستا دور هم جمع می شوند و در هر روز یک جزء از قرآن را باهم تلاوت می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند:

«من قرا فى شهر رمضان ایة من كتاب الله كان كمن ختم القران فى غیره من الشهور.»

«هر كس در ماه رمضان یك آیه از كتاب خدا را قرائت كند مثل این است كه درماه‌هاى دیگر تمام قرآن را بخواند.
بحار الانوار_ج 93، ص 346

هر ساله در روستای جزه در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین در جمعه‌های هر هفته ماه های دیگر جلسات تلاوت قرآن برگزار می گردد.

در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۷ هر روزه چند ساعتی قبل از اذان مغرب و عشاء اهالی روستا دور هم جمع می شوند. و در هر روز یک جزء از قرآن را باهم تلاوت می‌کنند.

شاید اگر برگردیم به اوایل این جلسات تعداد اندکی از اهالی می توانستند کلمات را صحیح بخوانند. اما با کمک های حجت السلام والمسلمین آقایان اکبری و شجاعی در امر تصحیح روخوانی قران پیشرفت چشم گیری را شاهد بوده اند. و میتوان گفت تعداد زیادی از اهالی روخوانی قرآن را با کم ترین غلط اداء می کنند.

در روز های ابتدای ماه مبارک رمضان هر روزه جلسات را در منازل یکی از پدران یا مادران شهیدان بزرگوار روستا برگزار می کردند. تا قطره ای از ثواب تلاوت را با شهدا و خانواده آنها علل خصوص با پدران و مادران آسمانی شان سهیم باشند. بعد از اتمام منازل شهدا اهالی هر روز به نیتی مجالس را به خانه های خود سوق می دهند تا در این ایام بی بهره نباشند.

انتهای پیام/ محسن نادی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.