سرویس: اخبار شهرستان 11:18 - شنبه 12 خرداد 1397

رئیس آبفای جرقویه:

بحران آب جدیست/ فرهنگ استفاده از آب را تغییر دهیم

اسماعیلی رئیس آبفای جرقویه گفت: اگر در مصرف آب مدیریت نشود به شرایط بحرانی خواهیم رسید و ممکن است با افت فشار یا قطعی آب در جرقویه مواجه شویم.

مجید اسماعیلی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شرق اصفهان اظهار کرد: کمبود آب یکی از مباحث مهم و جدی مطرح می شود ولی می توان با مدیریت در مصرف آب و صرفه جویی، از بحران تابستانه عبور کرد.

رئیس آبفای جرقویه افزود: همه مردم باید فرهنگ صحیح استفاده از انرژی ها خصوصا آب را فرا گیرند و یکی از روش های آموزش این موضع استفاده از فرصت های پیش روست و مسئولان باید نسبت به بازگویی وضعیت بحرانی و راه های جلوگیری از تنش آبی به مردم اطلاع رسانی دقیق کنند.

وی با اشاره به طرح پایش در مورد مصرف آب در ادارت گفت: مسئولان موضوع صرفه جویی آب را فقط مختص مردم عادی ندانند بلکه باید هر مدیری از اداره مربوطه شروع کند و طبق مصوبه فرمانداری باید 30 درصد صرف جویی آب در ادارات صورت گیرد.

اسماعیلی با اشاره به کاهش ورود آب به بخش جرقویه علیا تصریح کرد: در سال های گذشته ورودی آب به منطقه 115 لیتر بر ثانیه برآورد شد ولی امروز این مقدار به 70 لیتر بر ثانیه کاهش یافته و ما باید این کاهش ورود آب را با 30 الی 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب جبران کنیم.

وی با اشاره به بارش های اخیر خاطرنشان کرد: بارش های بهاری اگر چه تاثیری بر ذخیره آب سد داشته است ولی کافی نیست و مشکل کم آبی را به طور کامل بر طرف نشده و نمی توان با این ذخیره آب 4 میلیون مشترک اصفهان و 2 میلیون مشترک یزدی را پوشش داد.

رئیس آبفای جرقویه به مردم اطمینان داد اگر هر خانواده ای 30الی 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند می توان از این بحران عبور کرده و با قطعی کامل آب مواجه نباشیم.

انتهای پیام/ احمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.