سرویس: اخبار شهرستان 15:40 - جمعه 11 خرداد 1397

امام جمعه شهر ورزنه:

امروز اروپا قبله آمال برخی در داخل کشور شده است!/ اتکا به اقتصاد داخلی، راه برون رفت از مشکلات

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: باید به مقابله بادشمنان بپردازیم و مبارزه کنیم وبرای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید متکی به خود باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت:خدواند در قرآن  خطاب به بندگان خود می فرماید شمارا خلیفه وجانشین بر روی زمین قرار دادم که در تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) اینگونه تفسیر نموده که منظور از جانشین همان جانشینی خداوند است پس وظیفه کسی که جانشین خدابر روی زمین است بسیار سنگین است.

وی در ادامه به وظایف خلیفه خدا اشاره وافزود: جانشین خدا باید آیینه تمام نمای خدا باشد البته انسان ها گاهی فریب دنیا می خورند وبه گناه کشیده می شوند ولی باید برگردد وتوبه کند آیینه تمام نمای خدا یعنی اینکه هرکسی به صورت او نگاه می کند به یاد خدا بیفتد .

امام جمعه ورزنه  تصریح کرد: جانشین خدا بر روی زمین باید آیینه عفو بخشش باشد که خالق بی همتا عفو وبخشش بی نهایت است باید سخاوتمند باشد ورسیدگی به مستمندان وفقرا را سرلوحه کار خود قرار دهد و آیینه غضب وخشم خدا باشد باید به موقع خشمگین وغضب کند همانند امیرالمومنین (ع) که در میدان جنگ با دشمنان اسلام غضب می کرد ،و باید آیینه ستار بودن وعیب پوشی باشد همانند خداوند متعال که ستار العیوب می باشد .

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت:آیت الله شهید مطهری در کتاب سیری در نهج البلاغه می نویسد اعتراف می کنیم ما مسلمین در خصوص امیرالمومنین علی(ع) کوتاهی کردیم و در ایران اسلامی که قلب حکومت شیعه می باشد هم ایشان مظلوم هستند وشناخت نسبت به این امام بزرگوار خیلی کم است.

خطیب جمعه ورزنه  تصریح کرد: صعصعه بن صوحان به حضرت علی بعدازرسیدن به خلاف گفت: تو که خلیفه شدی، خلافت به تو زینت نداد، تو به خلافت زینت بخشیدی؛خلافت، تو را بالا نبرد، تو که خلیفه شدی مقام خلافت را بالا بردی؛ علی! خلافت به تو بیشتر احتیاج داشت تا تو به خلافت یعنی علی من به خلافت تبریک می‎گویم ودر جایی که امیرالمومنین علی (ع) می فرماید به خدا سوگند خلافت نزد من خارتر از این کفش پراز وصله است واگر خلافت را قبول کردم بخاطر مسئولیتی است که خدا به من عنایت فرموده است.

حجت الاسلام شامحمدی به هیاهو های آمریکا واسرائیل وبعضی کشورهای مرتجع عربی نسبت به ایران اشاره واظهار داشت:  وقتی طلحه وزبیر پیمان شکستند امیرالمومنین(ع) فرمودند اینها رعد وبرق خوبی زدند اما موقع کارزار سست شدند  ما رعدی نداریم مگر انکه کار خودرا به نحواحسنت انجام دهیم وبباریم وسیل راه بیندازیم امروز آمریکا وایادی او خودرا مانند سیل نشان می دهد ولی ایران اسلامی اول می بارد وسیل عظیمی راه می اندازد که دشمنان در آن محو شوند.

امام جمعه ورزنه به بی اعتمادی  مردم ایران اسلامی به کشورهای اروپایی اشاره و بیان داشت: در جنگ تحمیلی همین کشورهای اروپایی حامی بسیار مهم صدام بودند واو را برعلیه ایران اسلامی تجهیز می کردند وسر وصدای زیادی برای ساقط کردن انقلاب مردم داشتند که به حول وقوه الهی نتوانستند کاری انجام دهند  وبینی آنها به خاک مالیده شد امروز هم اروپا که قبله آمال برخی در داخل کشور می باشد مورد اعتماد نیستند وهمان دشمنی قبل را با ایران اسلامی دارند  وبدانید که اگر پیمانی هم بستند آن را خواهند شکست.

وی در پایان افزود: باید به مقابله بادشمنان بپردازیم ومبارزه کنیم وبرای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید متکی به خود باشیم ونگاه به درون کشور داشته واز نگاه به خارج از کشور بپرهیزیم وشعار ما می توانیم را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.