اصفهان شرق

زندگی امام حسن(ع) بهترین الگوی اخلاقی جامعه است/صدور شرایط هفت گانه از سوی رهبری نشانه شجاعت ایشان است

کدخبر: 168476
1397/03/11 در ساعت 15:14

 به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اژیه با تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) و کریم خواندن این امام اظهار کرد: سخاوت امام دوم شیعیان در بخشندگی و دست گیری از فقرا و محرومان به گونه ای بود که در طول عمر با برکت خود، سه بار ثروتشان را به نیم تقسیم کرده و نیمی از آن را در راه خدا انفاق کردند.
وی ادامه داد: زیبایی اخلاق آن حضرت در مورد برخورد با مرد شامی و نحوه برخورد در مقابل دشنام ها و فحاشی های آن شخص فریب خورده را باید بهترین الگو درمورد مسائل اخلاقی در جامعه قرار داد.
امام جمعه شهر اژیه شرق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود پشت تریبون نماز جمعه ضمن اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) و ارتحال امام خمینی(ره) و اعلام برگزاری سه شب مراسم در گلستان شهدای این شهر در ایام سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف امروزی ما بازگو کردن و یادآوری سیره و روش امام خمینی(ره) در تمامی ابعاد شخصیتی وی است.
حجتی فرد تصریح کرد: پرهیز از اشرافی گری وساده زیستی امام راحل برگرفته از زندگانی حضرت علی(ع) است و همچنین شجاعت وشهامت ایشان در مقابل دشمنان دیگر ویژگی بارز ایشان به شمار می آید.
وی در همین رابطه ادامه داد: اقدامات مقام معظم رهبری در برخورد با دشمنان و بیان شرایط هفت گانه برای ادامه برجام با کشورهای اروپایی، نماد کامل مبارزه و شجاعت ایشان در این امر خطیر است.
امام جمعه اژیه در تشریح شرایط هفت گانه ادامه برجام با کشورهای اروپایی به طور خلاصه از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت:
همان طور که رهبری فرمودند، اروپا باید سکوت در برابر نقض برجام توسط امریکا را جبران کند و همچنین قطعنامه ای را علیه آمریکا به شورای امنیت ببرند به این مضمون که آمریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است.

وی در ادامه ابراز کرد: شرط سوم رهبری این بود که بحث موشکی و حضور ایران در منطقه مطرح نشود و در ادامه هم مقابله با تمامی تحریم های ایران در مورد تحریم های نفتی و تحریم های بانکی و آغاز فعالیت هسته ای ایران صورت بگیرد.
انتهای پیام/