اصفهان شرق

شرط طلایی کاهش وزن پایدار در افراد/ شدت ورزش را در ایام روزه داری کاهش دهید

کدخبر: 168457
1397/03/11 در ساعت 11:55

به گزارش اصفهان شرق، عابدی یکتا، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای ورزش در ماه مبارک رمضان مناسب است، گفت: بهترین زمان برای ورزش درماه مبارک رمضان عملا ساعات بعد از افطار؛ یک تا دو ساعت بعد از وعده افطار است؛ به شرطی که از غذاهای چرب در افطار استفاده نشود تا معده زمان تخلیه مناسب داشته باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که شدت ورزش باید به حدی باشد که آورده های قبل از ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مقصود از ورزش ارتقا در سلامتی نیست چرا که با توجه به مدت زمان طولانی روزه داری که به حدود 16ساعت در روز می‌‎رسد اگر بخواهیم شدت ورزشی با مصرف کالری بالا داشته باشیم با سیستم گوارشی و چرخه بدن هماهنگی ندارد. بنابراین برای اینکه سلامت‌مان حفظ شود باید شدت ورزش در ایام روزه داری به حداقل ممکن کاهش یابد.

عابدی یکتا تصریح کرد: کسانی که شام و افطار را با هم صرف می‌کنند می توانند با فاصله زمانی بعد از وعده شام ورزش کنند و البته بهترین حالت زمان انجام ورزش، ساعتی بعد از صرف افطار سبک و قبل از وعده شام است.

وی در پایان یادآور شد: کاهش وزن پایدار افراد در طول زمان به شرطی محقق می شود که پایبند به تغییر رفتار زندگی و سبک زندگی خودشان باشند.

انتهای پیام/میزان