سرویس: غیر تولیدی 10:45 - جمعه 11 خرداد 1397

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۷۰ درصدی حجم سد و ۴۵ درصدی بارش‌ها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان از کاهش ۷۰ درصدی حجم آب سد زاینده‌رود اصفهان خبر داد و گفت: حجم کنونی سد نسبت به سال گذشته و میانگین دراز مدت به ترتیب ۲۶ و ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از شرکت آب منطقه‌ای اصفهان،  حسن ساسانی اظهار کرد: حجم ذخیره سد زاینده‌رود هم‌اکنون ۳۰۵ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۱۴ میلیون متر مکعب بدون در نظر گرفتن آب رها شده جهت کشاورزی اصفهان بوده و میانگین دراز مدت آن هزار میلیون متر مکعب است که حجم کنونی سد نسبت به سال گذشته و میانگین دراز مدت به ترتیب ۲۶ و ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان با بیان این که بارش‌های ایستگاه چلگرد مربوط به حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۷۵۸ میلی‌متر بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته هزار و ۴۰۰ میلی‌متر و متوسط بلند مدت آن هزار و ۴۰۳ میلی‌متر بوده و علی‌رغم بارش‌های خوب اردیبهشت ماه در کل بارش‌ها کاهش چشم‌گیری داشته است، به طوری که آمار حاکی از کاهش ۴۵ درصدی نسبت به بارش سال گذشته و دراز مدت است.

وی خاطرنشان کرد: حجم آب ورودی به دریاچه سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری ۳۹۸ میلیون متر مکعب بوده است که در سال گذشته این میزان ۹۴۵ و میانگین درازمدت آن ۹۹۳ میلیون متر مکعب بوده است که به ترتیب نشان‌دهنده کاهش ۵۷ و ۵۹ درصدی است.

ساسانی با تأکید بر تداوم شرایط بحرانی علی‌رغم بارش‌های ماه گذشته یادآور شد: در حال حاضر خروجی آب از سد زاینده‌رود صرفاً به تأمین آب شرب اصفهان بزرگ اختصاص دارد و آمار موجود به منزله هشدار جدی به تمام مشترکان جهت مصرف بهینه آب است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.