سرویس: اقتصادی 11:53 - پنجشنبه 10 خرداد 1397

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان

تخصیص آب شرب در اصفهان ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به وضعیت تأمین آب شرب گفت: در چند روز اخیر تخصیص آب شرب اصفهان حدود ۴۰ درصد کاهش ‌یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی اظهار داشت: در چند روز اخیر تخصیص آب شرب حدود 40 درصد کاهش ‌یافته که این امر تأثیر قابل‌توجهی در عدم برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا آب در اصفهان داشته است به‌عنوان ‌مثال در بسیاری از نقاط مردم شاهد افت فشار آب هستند.

وی به مقایسه تولید آب در اردیبهشت سال 97 نسبت به 96 پرداخت و افزود: در اردیبهشت‌ماه سال 97 تولید آب نسبت به سال 96 حدود 31 درصد کاهش داشته است، همچنین می‌توان گفت در اردیبهشت‌ماه سال جاری تولید آب نسبت نیاز آبی 34 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان کاهش سرانه مصرف آب را یکی از عوامل برون‌رفت از تنش آبی در اصفهان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف در بخش خانگی حدود 154 لیتر در شبانه‌روز است که این رقم با توجه به اقلیم آب‌ و هوایی اصفهان باید به 130 لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کاهش تخصیص 30 تا 40 درصدی آب طرح، عدم جاری بودن زاینده‌رود هم بر کاهش آبدهی چاه‌ها تأثیر نامطلوبی داشته است اظهار داشت: چاه‌های فلمن به دلیل عدم جاری بودن زاینده‌رود در سال‌های اخیر از مدار بهره‌برداری خارج شدند، به این ترتیب آبفا استان اصفهان برای تأمین آب شرب موردنیاز اقدام به شناسایی منابع جایگزین کرد.

امینی گفت: در سال جاری به‌منظور تأمین 750 لیتر آب در ثانیه، حفاری و تجهیز 82 حلقه چاه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 72 حلقه چاه جانمایی شد و عملیات حفاری 26 حلقه چاه آغاز شده است.

وی مردم را به سازگاری با شرایط آب و هوایی فراخواند و خاطرنشان ساخت: ساکنان استان اصفهان باید به این باور برسند که اقلیم اصفهان خشک است پس باید سازگار با این اقلیم رفتار مصرفی خود را تنظیم کنند و از بد مصرفی جداً خوداری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.